Kontrollrummet

Ocean Music - Chapter 3

gäst · 5 · 934

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Blir lite mer sakralt och mystiskt i 3an. Temat vandrar vidare mot lite mörkare stämningar.

LÅTNAMN:Chapter 3
GENRE: Sakralt.
LÅTLÄNGD: 4.14
KOMPOSITÖR: JT
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3     


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 252
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den här var skön OM. Det känns som om du blivit mer homogen i dina tematan det vinner låtarna på. Fagotten kändes inte "rätt" men jag tror att det har att göra med att du blandade några sekunder med din munkstämma och då kollrade hjärnan bort sig. Skön lyssning. Bra längd oxå.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou JT!

Då kör vi kapitel 3.
Introt innehåller en del lite ovanliga tonattacker o dämpningar, låter dock intressant efter andra lyssningen. Skruva upp delayen lite mer ännu på pianot vid dessa dämpningar (0:00-0:30)

Sen byts temat vid 1:05 men på samma gång tappas nåt i intensiteten tycker jag, saknar pianot nånstanns långt i bakgrunden.

Och nytt byte vid 2:12,  gillar sången som du sticker in nu o då (JT eller sample?).
Tycker du kunde dra in flere spår med sång och sen panorera ut så  att sången sku låta som om den kom från rymden.

Nytt kapitel och nya vibbar, gillas!
Snyggt jobbat med blåsare o pianot!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


oceanmusic

  • Gäst
Den här var skön OM. Det känns som om du blivit mer homogen i dina tematan det vinner låtarna på. Fagotten kändes inte "rätt" men jag tror att det har att göra med att du blandade några sekunder med din munkstämma och då kollrade hjärnan bort sig. Skön lyssning. Bra längd oxå.
Eko

Tack Eko! :) Kul att du säger homogen, känns som om utvecklingen har gått åt rätt håll då.  :)

Tjou JT!

Då kör vi kapitel 3.
Introt innehåller en del lite ovanliga tonattacker o dämpningar, låter dock intressant efter andra lyssningen. Skruva upp delayen lite mer ännu på pianot vid dessa dämpningar (0:00-0:30)

Sen byts temat vid 1:05 men på samma gång tappas nåt i intensiteten tycker jag, saknar pianot nånstanns långt i bakgrunden.

Och nytt byte vid 2:12,  gillar sången som du sticker in nu o då (JT eller sample?).
Tycker du kunde dra in flere spår med sång och sen panorera ut så  att sången sku låta som om den kom från rymden.

Nytt kapitel och nya vibbar, gillas!
Snyggt jobbat med blåsare o pianot!

h.  johan


Tack Johan! :) Delayet är ett gateat reverb från Roomworks och trots en bra tanke behåller jag det som det är. Intressant observation/åsikt om intensiteten när stråkarna kommer in. Tanken är att det ska bli mer "svävande över böljande fält" och då är det ju bra om intensiteten minskar, tycker jag. Sången är jag och ingen sampling. ;)
Ska se om jag ska fiffa lite mer med den och på vilket sätt. Ditt förslag är intressant!

Håller på med Chapter 4 i skrivande stund och vet inte riktigt vad jag ska tänka...


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :wub:
Gillar orgeln!! Lite ''Sagan Om ringen'' känsla på detta stycke,kanske att det skulle behöva lite mer dynamik på vissa håll (stråkarna),Fagott och oboe,låter ''Vi på saltkråkan''....... :wub:
Du sjunger dessutom........nice,låt vara bara någon stråf........men ändå.........
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972