Forum > Färdiga produktioner

Asti - När samvetet hårt tynger ner

<< < (2/4) > >>

Eddi:
Jag har lyssnat tidigare men inte kommenterat - och det är ju kul med kommentarer - så då tänkte jag att jag skulle kommentera lite och det har jag gjort nu Lev väl!

Nä skoja bara

Varför vill du ha positivare texter här passade det verkligen bra med moll och eftertänksamhet. Spelet har du balanserat tokbra och din röst - ja du vet att jag gillar den.
 :D :D :D :D
Du får bara 4 smilisar för jag saknar solot

Nä skämta igen här kommer den femte

:D

Eko

Tokai:
Det här är bra alltså. Kvalitet hela vägen. Önskar att vispar kommer in nånstans i mitten av låten.
Ett ordentligt slutackord saknar jag också. Partiet "Människor försvinner..." är riktigt snyggt. Fint gitarrstick också.
Lite otajt nånstans mellan 1:a och andra stämma (nära slutet).
Sen vad gäller texten finns några högtravande ord t.ex "ej". Texten kunde du lagt upp också, verkar vara bra, den hörs bra alltså men det kan inte skada att se den. Snyggt jobbat!

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 15.11.2008, 17:11:41 ---Det här är bra alltså. Kvalitet hela vägen. Önskar att vispar kommer in nånstans i mitten av låten.
Ett ordentligt slutackord saknar jag också. Partiet "Människor försvinner..." är riktigt snyggt. Fint gitarrstick också.
Lite otajt nånstans mellan 1:a och andra stämma (nära slutet).
Sen vad gäller texten finns några högtravande ord t.ex "ej". Texten kunde du lagt upp också, verkar vara bra, den hörs bra alltså men det kan inte skada att se den. Snyggt jobbat!

--- Slut citat ---
Vill nog helst hålla trummor utanför det här! Tror inte det förstärker denna låten. Slutet är nog lite abrupt....borde kanske bygga på lite?
Är medveten om att sången kunde förbättras, får se om jag kan få till det!
Ska absolut lägga upp texten! Tack för dina synpunkter!
/Peter

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 15.11.2008, 16:53:28 ---Jag har lyssnat tidigare men inte kommenterat - och det är ju kul med kommentarer - så då tänkte jag att jag skulle kommentera lite och det har jag gjort nu Lev väl!

Nä skoja bara

Varför vill du ha positivare texter här passade det verkligen bra med moll och eftertänksamhet. Spelet har du balanserat tokbra och din röst - ja du vet att jag gillar den.
 :D :D :D :D
Du får bara 4 smilisar för jag saknar solot

Nä skämta igen här kommer den femte

:D

Eko

--- Slut citat ---

Jättekul att den här låten tas emot väl av de flesta, tycker själv att det blev ganska lyckat!
Tror att det skulle passat bra med en mer positiv och hoppfull text, men det verkar som att detta också funkar för de flesta!
Men jag ger mig inte - nå'n gång ska jag väl lyckas få till en "glad" text! :)

Eddi:
Hurra vad jag är gad i dag
Riksdan antog en ny lag
Att man måste le och skratta
Å de e nåt som jag kan fatta

Bara en spåning :D
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion