Forum > Färdiga produktioner
Clemens- Frozen Heart
Fidden:
Riktigt mysig. Först tänkte jag enya, sedan lite chris isaak (tror det beror på att ackordföljen påminde mig om wicked game). Växer snyggt och känns avkopplande. Grymt snyggt ljudlandskap. Kunde man få in någon jojkande same eller indian eller nåt, skulle det hända grejor.
ynot:
fint proddat.
term pianot underbart.
bra tema som utvecklas. blev inspirerad o det tackar man för
tony
Wernborg:
--- Citat från: Clemens skrivet 14.11.2008, 22:09:17 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.11.2008, 23:00:18 ---Mysig inledning. Galet skön groove sedan. Artmusic som svänger för bövelen. Det hör ju inte till vanligheterna. (Även om jag gillar art också...)
Saknar inget arrmässigt. Hade ju förstås inte skadat med gitarr. Är ju stor fan av Oldfield, både gamla och nya och då gillar man ju per automatik repetetiva stycken.
Mycket bra!!!
--- Slut citat ---
Tackar!... Oldfield har jag lyssnat på en hel del..föredrar nog de äldre produktionerna. gitarr..kanske något för dig?.. :)
--- Slut citat ---
Kanske det ja. :)
Zebastian:
Väldigt avslappnade låt. Jag tycker den känns lite som nån låt till någon lite mystisk film. Den här borde du försöka få med i något sådant för den är verkligen bra. Ljuden låter hur bra som helst med varrandra också.
Något mer har i alla fall inte jag att säga. Gillar sånt här!
Kenta K:
Precis min genre . ;)
Riktigt snygga ljud. Fina ackorder. påminner om nån annan låt.. Kommer fasiken inte ihåg vilken. Måste ta reda på det. Men har för mig att den finns på alla synth skivor. Typ "best of synth".
Riktig fint mixat med. Och det låter inte allas så mycket midi som midi kan låta. Tycker endå du har fått inn en jäkla fin känsla i musiken .
Ett tips för att få midi att låta lite mer "riktigt" är att försöka sig fram med "velocity" på ljuden. Då får ljuden mer känsla .
Men tackar för att du delar med dig. Mycket givande och inspirerande ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida