Kontrollrummet

Joakim P Om jag reser.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anders p

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
LÅTNAMN: Om jag reser
ARTIST/GRUPP: Joakim P
GENRE: Singersongwriter/country
LÅTLÄNGD:03.59
KOMPOSITÖR:Joakim P
PRODUCENT:Joakim p
EV. MEDVERKANDE:nej
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT:mp3
 

« Senast ändrad: 26.11.2010, 19:18:08 by Anders p »
A.Persson


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Nice feel, och på svenska ...ett stort + , bra sång för genren, sliden kunde vara mer på eller rättare sagt mer bestämd nu är den lite tveksam i mina öron...
Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Anders/Joakim!

Va kul med ordentlig country , inte alltför många som jobbar på den genren! :)
Och härligt med glidegitarren, gör ju ett snyggt helhetsintryck, kanske lite otajt här o var... men det ger lixåm lite live-intryck åt det hela.
Och texten e åxå bra och på svenska, så det blir dubbelplus för det.
Några greijer som jag skulle kunna tänka mig att skruva på:

 - ackekompet kunde aninen lyftas upp, eller dra in ett likandant spår till o panorera ut dom.
 - aningen justering på glidens nivå, stickerlite ut här o där.
 - i slutmixen har du satt in kompressor som borde lindras på, nu blir det en, i mina öron, icke skön pumpande effekt.

Helheten e jäkligt snygg, gillar din sång, varför inte slänga in lite stämmor och få lite snygg kontrast i låten.
Bra jobbat i varfe fall, gillas!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


asti

  • Gäst
Snygg produktion med bra sång och komp, men är liksom övriga före mig lite tveksam till slide-guitaren! "Glidningarna" är inte så lyckade och lite enahanda! Jag håller på och försöker lära mig steel-guitar och något jag upptäckt är att det ofta låter OK om man startar glidningen två toner under eller över grundtonen i den harmoni man skall glida till. Jag vill absolut inte mästra, är som sagt nybörjare på steel, men gillar verkligen både steel-guitar och slide-guitar! Träffar man inte exakt rätt med "steelen"/slide-bar/bottle-neck eller vad man nu använder låter det lätt lite halvfalskt! :wacko:
Bortsett från detta tycker jag det låter riktigt bra och kul att du sjunger på svenska! :)


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Håller med samligta inlägg so far!

Jäkligt kul med bidrag som härstammar från en musikstil där det inte finns gott om konkurenter.