Kontrollrummet

Ocean Music - Chapter 2

gäst · 6 · 1052

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Fortsätter på min "bok" med kapitel 2. Denna gång inte så naket och lugnt, mer pampigt och filmiskt. Tyck gärna till om det är brist eller överskott på "ingredienser".

LÅTNAMN:Chapter 2
GENRE: Filmiskt
LÅTLÄNGD: 5.06
KOMPOSITÖR: JT
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou JT!

HA ju inte kommenterat Chapter 1 tror jag men det hindrar ju inte lyssning,och njutningen här.
"inte så lugnt o naket" säger du själv, jag upplever detta väldigt lugnt o skönt, nakenheten våger jag icke uttala mig om :rolleyes:

Attans snyggt pianolir, gillas väldigt. Här finns nån sån känsla med som jag inte upplevt i dina tidigare pianolir. Inga otajtheter eller felspel som stör mig i varjefall.
Stingsen o dom blåsare som kommer in på estraden nu å då sitter åxå i snygg balans.

Komer det fler kapittel måntro, ser i varjefall fram emot följande! Ska åxå kolla det första.
Bra jobbat JT! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


oceanmusic

  • Gäst
Hola Juan!  ;)

Tackar och bockar för lyssning och omdöme!  :)

Jo det kommer mer. Det är tänkt att bli en bok med c:a 10 kapitel sammanlagt. Omväxlande dur och moll.

Chapter 3 läggs ut snart.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Å fan var det en serie hm.. då har jag klantat till det för jag lyssnade på 3:an först - ska bli kul att höra sedan hur alla tio kapitel hänger ihophistoriemässigt. Detta kapitel två kändes som lättsamt rogivande med bra pianospel - ja alla ljud var helt logiska och trevliga om man nu kan säga så. Jag höll på att somna i min fotölj här men inte för att det var tråkigt eller så utan för att det var så glad musik tankarna for ofrivilligt iväg på helt andra saker. Filmmusik säger du tja mitt i alltihop så kom en vision av Vi på saltkråkan in för mig - så glad kändes musiken. Bra detta Jay ska bli roligt att lyssna på resten - får väl leta efter 1:an också om jag nu har missat den.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


oceanmusic

  • Gäst
Å fan var det en serie hm.. då har jag klantat till det för jag lyssnade på 3:an först - ska bli kul att höra sedan hur alla tio kapitel hänger ihophistoriemässigt. Detta kapitel två kändes som lättsamt rogivande med bra pianospel - ja alla ljud var helt logiska och trevliga om man nu kan säga så. Jag höll på att somna i min fotölj här men inte för att det var tråkigt eller så utan för att det var så glad musik tankarna for ofrivilligt iväg på helt andra saker. Filmmusik säger du tja mitt i alltihop så kom en vision av Vi på saltkråkan in för mig - så glad kändes musiken. Bra detta Jay ska bli roligt att lyssna på resten - får väl leta efter 1:an också om jag nu har missat den.

Tack Eko! :) Jo för t*san. Det ska bli en slags musikalisk bok som säkert kommer att få något bra och associerande namn. Somna är bra, det gillar jag! ;)


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :) Tankarna går till ett 80-Tals stycke kallat ''Billitis'' (tror jag),snyggt pianolir här,bli inte förvånad om Iken och Badlands anmäler sitt intresse för ett sammarbete i den låt vi
håller på med nu (Come On In) finns en brygga där som inte skulle må dåligt av ett ''jaypiano''...... :wub: jag fixar bara Hammondlir nämligen..... :)
Tänker du sätta ihop dina delar till ett sammanhängande stycke(med index reglering) ?
Keep it up mannen!!! ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972