Forum > Färdiga produktioner

Every single day-karl

<< < (2/2)

karl:
tnx Clemens...Jag kände det i basreflexröret i studion men det var ganska svalkande :)
sedan är det någon tamburin i rmxloopen som gör att man kan tro att det är dist men nej,tror det inte...Ja, jag är dålig på att bredda i mixen så jag la en plugg ist...läge att ändra på...tnx / karl

mahan:
Tjou Karl!

Bekannt låt detta, har fått lite bättre mix dock. Får inte godkännt av mig ännu...
Sången sitter snyggt men kompet klampar på helt  överväldigt, dundrar o slamrar....

Ja se trummor, ja se trummor, är till bekymmer o till besvär. Eller hur e det som sången går!
tycker att dom ställer till det nu i denna låt, gör lyssnandet till icke  njutningsvärt, tyvärr..

Försöker ta det bit för bit...

0:00 genast från början dundrar trumorna på obehagligt, särkskilt baskaggen..
lång paus...

1:54 och dundret bara ökar... snygga sången blir helt i bakgrunden... trummorna , särskilt baskaggen tar över och gör helheten verkligt obehaglig....

3:30   "Is there something here for me",  varje "ess" och "eff" låter distat här, samma  lixåm genon hela låten, fattar inte riktigt vad du söker efter  med din mix... Pröva lämna bort rytmavdelningen, om det är den som stör  hela mixen?

Brukar inte vara så kritisk, men tycker detta är en så  snygg låt, och du brukar ha snygga o balanserade mixar!
Detta alster är inte snyggt med denna mix, du måste kolla över nivåerna igen en gång. Låten gillas ju, den e helt skön! :)

h.  johan

asti:
Nu är mixen bättre! Pianot i början sitter riktigt fint. Tycker också att sången känns mer balanserad och med lagom effekt. Kanske att den lägre sången i början av "oktavsången" var lite för dominant mot den högre, som i mitt tycke ska dominera där. Arret är mästerligt och både gitarrerna och de elektroniska trummorna bygger upp ett riktigt suggestivt, långsamt gung! Outrot funkar bättre så här.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion