Forum > Färdiga produktioner
Asti - Tänk om alla hade det som jag
Zyan:
Detta ger mig associationer till "märk hur vår skugga", delen i episteln där det är ett stick som går lite högre i tonhöjd. Skulle passa jättebra ihop med denna låt, men har ingen aning om varför:)
asti:
--- Citat från: Zyan skrivet 05.12.2008, 23:02:29 ---Detta ger mig associationer till "märk hur vår skugga", delen i episteln där det är ett stick som går lite högre i tonhöjd. Skulle passa jättebra ihop med denna låt, men har ingen aning om varför:)
--- Slut citat ---
Det är ju en kanonlåt, så det är väldigt hedrande om min låt ger dig sådana associationer! Ska lyssna på "Märk hur vår skugga" och se om jag förstår vad du menar, men jag kan ju inte gärna sno sticket! :)
karl:
riktigt bra refrätng typ....är lite allergisk mot julvisor men denna var ju aningen annorlunda
skulle dock behålla det lite mer nakna innan trumkompet kommer in...du ett känsligt sinne för bra melodier...
Allt gott / karl
asti:
--- Citat från: karl skrivet 12.12.2008, 16:19:57 ---riktigt bra refrätng typ....är lite allergisk mot julvisor men denna var ju aningen annorlunda
skulle dock behålla det lite mer nakna innan trumkompet kommer in...du ett känsligt sinne för bra melodier...
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Hade melodin klar sedan tidigare, men utan text. Så nu fick det bli en jullåt. Kanske därför den inte låter så jullik...?
Ja, trummorna och basen hade jag kanske inte lagt på om det inte blivit en julvisa.
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Tokai:
Finemang det här. Måste säga att jag är rätt så förtjust i din sång. Inte bara för att det är skånska men också ditt sköna sätt att sjunga med väldigt bra kontroll på alla stavelser. Du har bra sångljud. Vilken mikrofon använder du?
Själva låten är trevlig, inte direkt uppseendeväckande men ganska snäll och passande så här i juletider.
Vad gäller slutet är jag lite tveksam. Spontant kände jag det som att det borde vara lite fills där typ pukor, istället för att trumkompet går på hela tiden.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida