Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Descend
Clemens:
Snyggt gitarrlir och skön röst...ja den här gillar jag... :)
equality:
Cool låt med en del överaskande harmonier. Bra gitarrkomp t o m jäkligt bra i sista versen. På nåt ställe låter det otajt men det finns en charm i detta som jag gillar. Trumspelet annars levande och följsamt. Gillar maj7 som slutackord.
Tokai:
--- Citat från: equality skrivet 14.11.2008, 19:36:28 ---Trumspelet annars levande och följsamt. Gillar maj7 som slutackord.
--- Slut citat ---
Trumspelet är nog bland det enklaste jag gjort. Finns knappt några fills alls. Tajtade till virvel o baskagge i volym å takt men inte stenhårt, lät hihat spela fritt. Ofta är enkelhet det bästa receptet.
Tack Clemens och equality för lyssning!
Eddi:
Jepp nu har du fått till mixen riktigt bra - inga invändningar alls. Är det ett Maj eller Dim i slutet alla undrar....
Hur nu denna låt skulle kunna göras på svenska med någon rättvisa är en stor undran för mig - tycker den är helt genuin och framförs likaså. Blev tvungen att slå upp descend för att se vad det betyder - jag trodde faktiskt motsatsen - något som i o f s inte rimmar med you can allways descend - för det är ju lite svårare.
Bra jobbat, om du mixar nåt mer får du gärna höja rösten något det skulle inte skada.
Eko
MaxB:
Jag vill ha högre volym på sången. Om det här är en slasktext eller slasktagning av sången, ser jag fram mot ett senare sångpålägg med högre volym.
Det är sköna gitarrljud och skönt arr på låten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida