Forum > Demolåtar

mahan o Cat - GIV MIG EJ GLANS (ny version o mix 14 november)

<< < (2/3) > >>

mahan:
Tjouhej i julstugan! :D

--- Citat från: cykeln skrivet 09.11.2008, 01:50:58 ---Ni har verkligen en riktig julmyskväll där i stugan
Denna har jag aldrig hört - tack för att ni delade med er av den
Den skulle jag gärna höra i kyrkan i julaftons midnattsmässa här i Orsa
Fint!

--- Slut citat ---
Tackar Cykeln!
Jo, detta är ju en gammal psalm som nog används mycket här på andra sida Finska Viken.
Finns nog säkert i eran psalmbok åxå!

--- Citat från: david.roennlund skrivet 09.11.2008, 02:01:15 ---Annars en mycket fin sån, hon sjunger fint  :) :)
en rundare pianoljud skulle man kanske kunna önska sig ?
den har potential att bli riktigt maffig, tycker gott att du kan utvecka den i den riktningen !
kanske med fetare stråkarr?
körer?
tror det blir dunderbra  B)

--- Slut citat ---
TAck DAvid. Precis den respons vi söker efter. Stämmor på kommande och ska kolla stråkverket o pianosoundet! :D

--- Citat från: Plinka skrivet 09.11.2008, 02:25:14 ---Underbart med en så vacker röst till ett så enkelt arr! Tänker också på en julhögmässa i kyrkan... passar fint till julskivan!  :)

--- Slut citat ---
Tack Plinka!
Tycker åxå att hon har finfin röst, och kul om det kunde hitta sig till julskivan! :)

--- Citat från: MaxB skrivet 09.11.2008, 13:43:14 ---Fint!
Gratulerar till att du i din närhet har en så fin röst!
Good Juul!

--- Slut citat ---
TAckar MaxB!
Jomensann, måste ju ta tillvara sådana guldkorn så längen dom finns till hands!

TACK TILLA ÖRON, OCH TACK FÖR GODA KOMMENTARER! :)

h.  johan

SteveHarris:
riktigt fin denna också, kanske stråkar kunde blandas in i denna med? Tycker de skulle låta bra och mäktigt mot slutet.

mahan:

--- Citat från: SteveHarris skrivet 11.11.2008, 02:44:20 ---riktigt fin denna också, kanske stråkar kunde blandas in i denna med? Tycker de skulle låta bra och mäktigt mot slutet.

--- Slut citat ---
Tackar Tommy!
Ska ta ett koll med stråkarna,
Tack för örat o kommenten! :)

h.  johan

cat:
Oj, har inte hunnit vara o kolla responsen.. Tackar för alla vänliga kommentarer  :)

Själv tycker jag att trad. julmusik skalla vara änkelt. Bäst med bara piano o vokal.. men jag vet att vi får vrida om saken med Johan, han som tycker att allt skall vara så pompöst  ;) Vi har väl 7 stämmor o orgel o stringkvartett o fast vad före de e färdigt  :rolleyes:

Kati

mahan:
Tjou!
Åter en juleBUMP, hoppas det inte är vanebildande! :P
Ny version uppe i trådbörjan, tar gärna nån komment om mixen, den e gjord i lurar så ...  hu låtäre? :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion