Kontrollrummet

Ocean Music - Chapter 5

gäst · 6 · 1510

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Denna gång blir det lite mer folkviseton. Kanske lite väl mycket Arne Lambert a la Mariachi i början men han spelade mycket folkmusik då det begav sig så det är ok tycker jag.

LÅTNAMN:Chapter 5
GENRE: Dimhöljd folkvisa
LÅTLÄNGD: 4.17
KOMPOSITÖR: JT
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skriver medan jag lyssnar.
Jo Arne Lambert känns igen, flöjten var lite ihålig,stråkarna trevande, men Jan Johansson hörs klart vid pianot. Nåt asiatiskt Woko-ljud inkräktar men Oboen tystar eller är det en klarinett? Ja det låter som om det byttes lite instrument i orkestern där. Pianot är behållningen på denna låt tycker jag, bra spelat. Fast jag känner att jag saknar temata här fick inte ens upp några bilder i huvudet - det brukar jag få - hm ... märkligt .
Märker att jag missat chapter 4 tydligen.

Återkommer.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


oceanmusic

  • Gäst
Tack Eko! :)
Kommer nog att ta en runda till med alla kapitel och "finjustera". Lite lustigt att du tycker att flöjten är "ihålig" då det är samma flöjt som på alla andra kapitel. Kanske något reverb som spökar. Tanken med den alldeles idag hyrda tvärflöjten är att ersätta alla Kontakt 2/3 flöjter med en riktig. :)

Hela "boken" hittar du här: Book of Melancholy


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Det är en väldigt fin inledning!

Jag upplever det som om instrumenten är lite för "instängda". Samtliga står i ett väl madrasserat rum?


Direkt så får jag lite vibbar till Jan Garbarek's musik. Lite joik på detta kanske?? Eller kulning? (Finns det någon på forumet som håller på med sådan sång??)

Tycker det låter bra och stämningen är klart melankolisk.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo denna är fin. Lite morricone där i början, eller Arne då...
https://soundcloud.com/user7789882


oceanmusic

  • Gäst
Det är en väldigt fin inledning!

Jag upplever det som om instrumenten är lite för "instängda". Samtliga står i ett väl madrasserat rum?


Direkt så får jag lite vibbar till Jan Garbarek's musik. Lite joik på detta kanske?? Eller kulning? (Finns det någon på forumet som håller på med sådan sång??)

Tycker det låter bra och stämningen är klart melankolisk.

Tack Light Head! :) Jan Garbarek är en personlig favorit så det suger jag åt mig direkt. Ska ta en ordentlig mekarrunda med alla kapitel. Lite rättningar och mer balanserad mix generellt. Kulning eller jojk låter som det skulle fungera riktigt bra! :)

Jo denna är fin. Lite morricone där i början, eller Arne då...

Tack Dividend! :) Morricone, det låter mycket bra! ;)