Forum > Demolåtar
mahan o Cat - STILLA NATT (ny version 13 november)
mahan:
--- Citat från: SteveHarris skrivet 11.11.2008, 02:41:03 ---fint och lugnt , passar säkert bra in på nya julskivan
--- Slut citat ---
Säger inget annat än:
TACK! :)
mahan:
Tjou!
En lite juleBUMP :rolleyes:
Ny version i trådbörjan, nu med stämmor och ny mix,
så nån kommentar på detta skulle vara skönt, lider mot deadline.... :)
h. johan
karl:
Hej Johan...som jag nämnde i "cykelns" tråd...så vet jag inte riktigt vad jag känner för julmusik, gillar julen iofs men blir lätt mätt på julsångerna och med bävan ser jag att så många är aktiva här redan och har så varit ett tag...Det känns som julskyltningen redan börjat här för länge sedan...Stilla natt...bra sjunget och jag gillar den finlandssvenska touchen men inte den lite "midikänslan" i ljuden...men samtidigt är det väl det som bjuds om man inte ska punga ut med tusentals kronor för att få en flygel att låta just som en flygel och stråkarna likaså...arret är bra och du har koll på harmonierna i uppgångarna (snyggt) skulle ändå vara kul att höra Betlehems Stjärna med den fina sången som här bjuds...God Jul
Allt gott / karl
mahan:
--- Citat från: karl skrivet 13.11.2008, 16:22:00 ---Hej Johan...som jag nämnde i "cykelns" tråd...så vet jag inte riktigt vad jag känner för julmusik, gillar julen iofs men blir lätt mätt på julsångerna och med bävan ser jag att så många är aktiva här redan och har så varit ett tag...Det känns som julskyltningen redan börjat här för länge sedan...Stilla natt...bra sjunget och jag gillar den finlandssvenska touchen men inte den lite "midikänslan" i ljuden...men samtidigt är det väl det som bjuds om man inte ska punga ut med tusentals kronor för att få en flygel att låta just som en flygel och stråkarna likaså...arret är bra och du har koll på harmonierna i uppgångarna (snyggt) skulle ändå vara kul att höra Betlehems Stjärna med den fina sången som här bjuds...God Jul
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Och Obbnäsgänget bugar o båkkar! :)
Precis som du säger så får man ju ner kostnader med att använda sig av MIDI-teknik, med bekostnad på av att det låter lite "midi". Har ju nog ett riktigt piano i vardagsrummet men det är så ostämt att det inte kan användas. Och vad stråkarna bertäffar så får dom bli "midi", det är instrumentet som jag icka behärskar alls.
Men kul att du gillar helheten (förutom midi)!
Och vad vidare sångutbud gäller så får du ta en pratstund med Cat om saken! :D
TAck för lyssning o kommentar! :)
h. johan
equality:
Attans fina ackordval på "Kristus till jorden är kommen". Arr, sång, prod i ö snyggt. Bra jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida