Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Wine women tell (Ny version 17 November)
equality:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 10.11.2008, 00:29:45 ---Tack för att du sprider låten! :)
--- Slut citat ---
Kan hälsa att han gillar stycket mycket!
asti:
Oj, vilken nostalgitripp! För mig som växte upp på 60-talet är det här som att förflyttas tillbaka dit och sitta framför transistorradion och lyssna på Herman's Hermits m.fl.(kommer inte på någon bättre jämförelse i all hast än den som Eq nämnde) Arret är väldigt tidstroget och snyggt! Absolut inget fel på sången, tycker den är helt perfekt till låten! En sak som i mitt tycke kanske kunde förbättras är partiet mellan ca 41 - 48 sekunder, där det lite stannar upp! Man hör en fiol svagt i bakgrunden, som kanske skulle höjas, för att få det att hända lite mer i det avsnittet. Eller kanske ett litet "fill" med cembalon? Jättekul att det görs sådana här låtar fortfarande! Verkligen bra jobbat! :wub:
/Peter
MaxB:
Ger mig inte men korrigerar mig. Fortfarande en höjdarlåt!
Körstämman till vänster sjunger "on" lite falskt vid 86 sek.
Fattar inte varför jag fastnar där? Inget anmärkningsvärt du hör där?
Hmm jag kanske blivit känslig på äldre dar´ B)
Om du fixar det (vad det nu är) är det en höjdar och kanonlåt (i mina öron) helt igenom !!!
Wernborg:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 10.11.2008, 00:29:45 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.11.2008, 11:03:42 ---Denna hade lätt passerat som sextiotal för mig på TVs Sixties-serie.
Melodin är väldigt tidstypisk i refrängen. Har inget direkt att komma med här.
Bra bra.
--- Slut citat ---
Hehe,
Det är egentligen en Mellotronsampling rakt av!
:ph34r: :lol:
--- Slut citat ---
Jag menade sångmelodin. :lol:
Rattlesnake:
EQ- tacka din bror från mig!
Asti
Kul att du gillar det! Ja, nog skulle man kunna göra fler låtar i den här subgenren av 60-tal.
Ja, partiet efter 40s blev lite klent, är väl bara två av åtta instrument i oktetten som spelar där, och nivån är anpassad för hela gänget. Har varit lat och inte jobbat så mycket med volymkurvor på stråkarna. Cembalofill? Varför inte!
Maxb
Jo, du har rätt, det svajar till där. Men jag vet flera ställen, och tycker leadsången svajar också, så jag har inte reagerat specifikt på detta. Men intressant det där att vissa reagerar starkare på sura toner, andra på nivåer eller otajta grejer.
Jag vill tacka igen för alla synpunkter, jag tar dem med mig och skall försöka fixa till en version 2 inom kort. Inte tre månader den här gången. :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida