Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Stalingrad Aftermath (Rebuilding a city)
SYNTH:
Nordisk och rysk vemod i ditt verk snyggt Dividend! :)
Skulle nog passa till något filmisk med bilder eller så. ;)
Dividend:
Hehe, jag märkte också de 1-2 nordiska fraserna. De kanske jag ändrar vid tillfälle, kul att du märkte det! :)
Den förste som säger det :)
Tack för lyssning och att du tyckte det var snyggt!
Fidden:
De första 20 sekunderna är mästerliga. Otroligt vackert. De harmonierna tilltalar mig verkligen i sin enkelhet och tydlighet, och jag får ståpäls på nästan hela kroppen. Sedan blir det för otydligt och abstrakt för mig. Gillar den vemodiga stämningen, men hade gärna hört mer av de vackra harmonierna.
Clemens:
--- Citat från: Dividend skrivet 23.11.2008, 16:29:46 ---Kul att avsikten (bilderna/idén eller vad man ska kalla det) med låten går fram :)
tja, känns jobbigt att "producera" musik på kommando liksom ;) men det är ju en tanke...
Tack!
--- Slut citat ---
Ja att producera på "kommando" är säkert grymt läskigt.. :)fast det beror kanske på var i processen man kommer in.. :unsure:
Dividend:
--- Citat från: Fidden skrivet 23.11.2008, 19:26:59 ---De första 20 sekunderna är mästerliga. Otroligt vackert. De harmonierna tilltalar mig verkligen i sin enkelhet och tydlighet, och jag får ståpäls på nästan hela kroppen. Sedan blir det för otydligt och abstrakt för mig. Gillar den vemodiga stämningen, men hade gärna hört mer av de vackra harmonierna.
--- Slut citat ---
Tack för comment, kan ligga nåt i att de första 20 sekunderna lite abrupt övergår i andra teman som inte är helt ligger nära det första. Emu snackade om en "dualism" där tidigare, som jag också tycker finns..
jaja, kul att du gillade delvis iaf ;) Att utveckla motiv är knepigare än komma på nya :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida