Nu har jag fått hem verket och lyssnat igenom

Några reflektioner här:
Prolog och Kapitel 1:Vackert pianospel här, något hårt anslag ibland på 1:an, annars lovande inför fortsättningen

Kapitel 2 : Snyggt med den bärande melodinstämman där från 2:44,sen från 4:30 och framåt. Som helhet är det mycket kontemplativt och rogivande detta.
Kapitel 3: Fint orgelljud här, kanske man skulle kunna höra mer av det?
Kaptel 4: Absolut vackert, men här påminner det om en del annat du gjort tidigare tycker jag, sätter sej inte helt.Man är ju bortskämd

Kapitel 5: Nu pratar vi..här sticker det ut som bara attans, trumpeten är så tjusigt elegant, lite barock-känsla där i början..som sen övergår i folkviseton med hjälp av flöjten, enormt fint. När de mörka stråkarna kommer in är det smått Nirvana

Annars spännande synt-ljud från 1:54 till 2:22.Detta stycke är nog det bästa jag hört av dej någonsin.
Kapitel 6: Detta påminner mej om Peterson-Berger lite grann, Frösöblomster, i pianot, och i ljuv folkviseton, mycket vackert.Gillar detta skarpt oxå!
Kapitel 7:Piano och flöjt, tjusigt som alltid, men inget tydligt avtryck hos mej.
Kapitel 8 och epilog: Skönt syntljud i melodistämman, särskilt i 8:an, nästan lite undervattenskänsla, kanske lite väl spejsat i det här sammanhanget, är inte säker, måste nog lyssna vidare på detta som helhet, det här är bara första intrycket.
Mycket bra arbetat J.T, men 5:an är min storfavorit, ett masterpiece

Tack för musiken.
/Marr