Forum > Demolåtar

EMU: Page 2 (Sunshadow) 090526 Nu med sång av Sol Vikström

<< < (12/13) > >>

Fidden:
Kan bli riktigt snyggt detta, bara du följer råden om sången, den är både för nära och för hög, känns till och med som den distar lite ibland.

Den kanske inte behöver vara ääända längst bak tillsammans med fiolen, men iallafall halvvägs. ;)

martinm:
Ja, det är ju redan sagt, sången behöver komma in i mixen.
Kommer att bli sketabra de här!
 :P

ynot:
mixen måste studsat i bordet. sången ligger way high.. men lik förbannat skita bra.....

tony

Emulator:

--- Citat från: bow35 skrivet 27.05.2009, 03:47:34 ---Har inte läst igenom hela tråden men tjötar ändå:
Davids fela är skön som f-n. "Hiphouse" trummorna (de som kommer in och dammar på på 65 i tredje verren) tycker jag förstör. Speciellt i tredje verren tycker jag av nå'n anledning. De är tråkiga faktiskt. Som du prossesat (eller vad det heter) rösten i de två första versionerna tycker jag är olyckligt (Det där trasiga soundet menar jag). Skulle vilja höra en versionen med den (manliga) sångaren utan så radikal prossesor på sången. Sols sång ligger lite konstigt i mixen tycker jag. (Är ingen expert på mix men resultatet är att sången inte gifter sig med resten, annars inget direkt fel på sången i sig.)

--- Slut citat ---

Håller med om mixningen av Sols sång -den är helt fel :)  Däremot vill jag ha en trasig alter ego där bakom, och monotona trummor. tyvärr kan ju inte allt tilltala alla :)  Jag har en ide och en tråd jag tänker följa, så vi får se hur det blir när det är klart :)

Tack för bra synpunkter och lyssning :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 27.05.2009, 15:29:14 ---Nu har jag lyssnat på din nya verre, du vet ju redan vad de allra flesta tycker ( :rolleyes:) om den instrumentala delen, inte minst Davids fela gör ett fantastiskt jobb här.

Så nu koncentrerar jag mej på sången då. Jag tycker Sols röst kommer för nära..typ rakt i ansiktet..och man hör henne andas..en närkontakt som jag inte riktigt tycker om, får henne att låta desperat andfådd på riktigt- men rösten är underbar ju!! Misstänker att det är vad Bow menar-hon ligger ovanpå hela alltet nu. Jag skulle nog vilja höra lite delay på henne oxå. Du gör en bra visksång, du är en hejare på sånt oxå, röstmässigt, på att skapa en sensuell stämning.

Annars: I just love it :P

Det här är väldigt snart klart, kul med en sån duktig sångerska, hoppas det kommer mer från henne oxå!!

/Marr

--- Slut citat ---

tack marre, håller med dig om sol där oxo ja :) tack för fina ord !

--- Citat från: Fidden skrivet 27.05.2009, 16:42:00 ---Kan bli riktigt snyggt detta, bara du följer råden om sången, den är både för nära och för hög, känns till och med som den distar lite ibland.

Den kanske inte behöver vara ääända längst bak tillsammans med fiolen, men iallafall halvvägs. ;)

--- Slut citat ---

Jopp hon skall bakåt :D tack!

--- Citat från: martinm skrivet 27.05.2009, 18:51:43 ---Ja, det är ju redan sagt, sången behöver komma in i mixen.
Kommer att bli sketabra de här!
 :P

--- Slut citat ---

Ja, redan sagt -som sagt :D KUl att du gillar det :D

--- Citat från: ynot skrivet 27.05.2009, 21:43:38 ---mixen måste studsat i bordet. sången ligger way high.. men lik förbannat skita bra.....

tony

--- Slut citat ---

Haha! :lol: ja, undrar hur många som fattade den där? :D :D

tack och bock herrn. Återkommer med en ny version, med eller utan bord ;)

tack allihop!

freddy:
Kul att höra! Gillar den nya sångerskan.. har ett uttryck som får mig att tänka på Tori Amos faktiskt, inte illa. Hon ger lite extra drama till din musik.

I övrigt så håller jag med det som sagts tidigare. Sen tycker jag nog trummorna låter lite tråkigt, lite 80-tals trummaskin i mina öron. Vill ha lite skitigare och hårdare trummor tror jag, kanske lite närmare realism med.

Blir nog bra detta när du pillat klart med allt. Blir det fler låtar med Sol?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion