Forum > Demolåtar
EMU: Page 2 (Sunshadow) 090526 Nu med sång av Sol Vikström
Emulator:
--- Citat från: freddy skrivet 10.11.2008, 18:50:26 ---Alrighty, det börjar riktigt bra. Stämningen bara smyger sig på, känns äkta och ganska mörkt. Felan gör några riktigt schysta grejer, några andra grejer skär ända in till ryggmärgen. Lite melodyne sa någon, ja antingen det eller så kanske man kan klippa och klistra lite.
Jag sitter liksom och väntar på att det ska hända något efter stämningen har byggts upp, skulle gärna vilja ha någon liten slinga som bryter av mellan verserna eller något som sticker ut. Blir för enformigt för mig faktiskt.
Håller med om din röst med Emu, jag tycker det är lite billigt att gömma sig bakom dist och sjungprata lite. Jag vet att du har en bra och fin ton i din röst odistad. Så jag tycker du ska köra på det. Även sjunga ut lite mer på något ställe kanske? för att ge lite dynamik. Alla vi vet att du kan, det är nog bara du som tvivlar :D
Jag tycker om det ni har här dock, även om jag låter lite bitsk. Det är helt klart en bra början och kanske räcker det såhär, det kanske bara inte är min grej i sådant fall :) Men det är en snyggt ljudlandskap som alltid när det gäller Emu.
Sen gillar jag trummorna, dom låter illa på rätt sätt :lol:
--- Slut citat ---
Nej, den är ju inte klar nånstans :) klippa och ha sig tror jag på vad gäller felan. När det gäller dist eller inte, så vet jag inte om det är billigt. det låter förjvligt annars. Inte pga osäkerhet i toner egentligen, utan timbren som jag avskyr. SÅ det får vara så här till någon annan lägger ett sångspår :)
Jag har massvis med ideer om fortsättning, och detta blir nog mest ett intro tror jag :9
tack freddan för bra synpunkter :) :) och visst låter trummorna illa på rätt sätt :lol:
david.roennlund:
--- Citat från: oceanmusic skrivet 09.11.2008, 14:45:05 ---Oj, det förde med sig nya dimensioner, bra! :) Men låter inte felan väl "blöt" på ett par ställen... ;)
--- Slut citat ---
tjo, den är väll blöt hela tiden :)
den är spelad genom mitt favvo fjäderreverb...
kul att den diggas
--- Citat från: Åsa skrivet 09.11.2008, 14:54:05 ---Jag är imponerad, otroligt fint spelat David!
Några toner samsas inte med övriga musiken, men det är bara några..
För övrigt så tycker jag det är jäkligt snyggt spelat, vissa grejer är faktiskt otroligt snygga!
Va kul det var att höra! En ny låt blev det :)
--- Slut citat ---
:) åhh, det värmer att höra sånna fina ord!
tack!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 09.11.2008, 15:34:10 ---Håller med Cykeln, detta är tungt och hypnotiskt..kanon med Davids fela här..verkligt spännande sound, och bra sjunget missjö :D
Heja på, lite småfil kvar bara i mina öron, men detta är redan tokbra!!
/Marr
--- Slut citat ---
tack:)
--- Citat från: Fidden skrivet 09.11.2008, 15:49:04 ---David tillförde kontrasten som jag frågade efter, kanon! :)
--- Slut citat ---
men så bra att den hade en plats i dina öron!
--- Citat från: jonnerstone skrivet 09.11.2008, 18:42:33 ---...
Felan gjorde verkligen susen och jag antar att den kommer att göra ännu mer sus efter det att den gått igenom dina maskiner ;)
...
--- Slut citat ---
hoppas den överlever emus monstermaskiner :unsure:
--- Citat från: martinm skrivet 09.11.2008, 18:45:52 ---,,,
Skön o följsam violin.
...
--- Slut citat ---
shysst ;)
--- Citat från: equality skrivet 09.11.2008, 21:51:59 ---
feleversionen: Helt klart förstärks den ödesmättade stämningen på ett fint sätt och ger låten lite av ett worldmusic-perspektiv med dragning åt Mellanöstern. Intressant hur önskemålen om mer variation nu känns som bortblåsta. Jäddrigt snyggt spelat av Rönnlund och jag vägrar tro att brännvinet har med saken att göra även om Jan Johansson påstod innan han gjorde plattan Jazz på svenska att de spelemän han hälsade på och upptecknade låtar efter spelade allt sorgligare ju mer sprit de fick innanför västen. Helt klart ett lyft med felan men måste ju arras med turtagning sång och fela. Vill gärna höra fortsättningen, ser ut att bli riktigt spännande!
--- Slut citat ---
:)tack!
om man säger så, jag var inte allför packad när jag spelade :)
jo, är ritkgit nöjd med mitt utryck i denna låt !
--- Citat från: cykeln skrivet 09.11.2008, 23:17:28 ---Me like that gypsiefiddle a lot - David :wub:
alas let the song-parts be song
and the fiddle-parts be fiddle
Like it is in the end
the end
--- Slut citat ---
yeeh B)
jo, nu är ju felan spelad över allting... det är ju inte så bra... så idén om lite uppdeling tror jag på !
--- Citat från: ynot skrivet 10.11.2008, 00:56:04 ---
...
fiolen sitter som en lotteri vinst bara att skrapa fram hur många gånger pengarna det skall bli med lite mixning o hum melodyne ;) på ett par toner
..
--- Slut citat ---
hihi, super !:)
vet inte om jag håller med om melodyne... men det gör nog herr mixare :D
--- Citat från: Stolle skrivet 10.11.2008, 03:18:35 ---Jäklar detta var bra!
Jag gillar denna typ av musik starkt.
När jag läste om felan så var jag väldigt skeptisk men jag får säga att jag blev väldigt positivt överaskad. Låter ju skitbra ju!
Skall bli spännande att se hur denna utvecklas.
--- Slut citat ---
hehe, najs!
jo fiol kan ju vara många olika saker... vet själv att jag ogillar det i vissa sammanhang....
--- Citat från: freddy skrivet 10.11.2008, 18:50:26 ---Alrighty, det börjar riktigt bra. Stämningen bara smyger sig på, känns äkta och ganska mörkt. Felan gör några riktigt schysta grejer, några andra grejer skär ända in till ryggmärgen. Lite melodyne sa någon, ja antingen det eller så kanske man kan klippa och klistra lite.
--- Slut citat ---
håller inte alls med om ryggmärgsskärningen .... verkligen inte :D
lyssnar gång på gång.. och tycker inte det skiter sig nånstans :)
Emulator:
jag tror nog på lite subtilt meckeri med felan, och at använda den för att bygga lite teman.
Jag kommer nog tvinga in felan i vanlig 12-tonsskala ;)
Emulator:
EDIT: 090526 Ny sång av Sol Vikström
Page 2 Sunshadow
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/page33.mp3[/mp3]
har fått hjälp av Sol Vikström med sång på denna, och jag tycker det låter riktigt bra! Skall ordna upp felan lite, och anpassa mitt bröl så att det kommer in lite nu och då bara, kanske ett stick i låten...men visst är det på rätt väg? :)
/T
Harmonica mike:
Mjohojo Tompa!
Grym sångerska du letat upp.Jag gillar detta.Inte hört låten tidigare,såg att den tillverkades under min borta varo från KR - så det förklarar saken.
Men skulle inte leaden kunna få liite mer reverb/svans? Stor differens mellan musik,viskningar(kanon!) och lead sången.Kanske medvetet för en annorlunda ljudbild.Men jag ser scenen framför mig och den är STOR.Jag står bakom ett gigantiskt folkhav med scenen flera hundra meter bort..Men kvinnan som sjunger står alldeles bredvid mig och sjunger i mitt öra,iofs ganska trevligt så jag bjöd henne på ett glas vin :)
Ja du fattar..Lite mer "Enigma feeling" i mixen av rösten och jag faller som en fura.
Svinbra detta.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida