Forum > Demolåtar

EMU: Page 2 (Sunshadow) 090526 Nu med sång av Sol Vikström

<< < (8/13) > >>

equality:
ursrungsversionen: Emu:s omisskännliga ödespiano sätter stämningen direkt. Lite förvånande med en kontrabas till denna. Gott ljud men lite svag i mixen? Gillar naturligtvis flörtandet med NiN. Det krävs för mig iaf lite mer variation i harmonier än de två repetetiva ackorden som mal på nu. Sången gillar jag men kanske vänta med disten till en oktavuppgång i sista versen?

feleversionen: Helt klart förstärks den ödesmättade stämningen på ett fint sätt och ger låten lite av ett worldmusic-perspektiv med dragning åt Mellanöstern. Intressant hur önskemålen om mer variation nu känns som bortblåsta. Jäddrigt snyggt spelat av Rönnlund och jag vägrar tro att brännvinet har med saken att göra även om Jan Johansson påstod innan han gjorde plattan Jazz på svenska att de spelemän han hälsade på och upptecknade låtar efter spelade allt sorgligare ju mer sprit de fick innanför västen. Helt klart ett lyft med felan men måste ju arras med turtagning sång och fela. Vill gärna höra fortsättningen, ser ut att bli riktigt spännande!

Emulator:
tack eq. orginalet är ju några minuter terapi, så....inga finesser där riktigt.  Disten ligger på för att sånger låter så jäkla kass här annars :D

Håller mer att rönnlunds insats är klockren, och jag får se hur den kommer at användas. har lite ideer om sångare också, och lite annat.

ödespiano :lol:

tack eq!  jag är själv spänd på fortsättningen!

cykeln:
Me like that gypsiefiddle a lot - David :wub:
alas let the song-parts be song
and the fiddle-parts be fiddle
Like it is in the end
the end

Emulator:
öh, ja, visst :D

ynot:
lite längre intro innan pianot kanske o lite tunnare ljud på detta.

fiolen sitter som en lotteri vinst bara att skrapa fram hur många gånger pengarna det skall bli med lite mixning o hum melodyne ;) på ett par toner
gillar att det inte hönder så ini h ...vete mycket känns bra.
o sången bär som en sherpas på väg upp för k2 kör denna själv ör min tanske slipa tills disten inte tillför nått

roligt o ta del ... en hel

yno

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion