Forum > Demolåtar
EMU: Page 2 (Sunshadow) 090526 Nu med sång av Sol Vikström
david.roennlund:
måste börja med att säga att jag tycker du fått till vokalen riktigt bra på denna !
såndär underbar slappraspröst :rolleyes:
överlag minimalistiskt myspysmörker :wub:
tycker klart att det är nått att bygga vidare på, en bra grund !
de dubbla vokalerna ála recoil ger en bra sugestiv känsla , även ropen (bla 0256) är snygga... distade och låga.
klart en låt som växer, första genomlyssningen var jag lite lagom skeptisk till det hela... men som vanligt brukar din musik kräva några genomlyssninagr innnan man gillar den.
lite kvinno "ahh, ohhh, åhhh", eller kanske viskande kvinnovokal? kanske som ett tredje lager ? eller det blir kanske lite mycket... men som lager två skulle det iaf funka fint :)
vet att det låter förutsägbart... men lite stråk skulle kanske inte skada, tänker mig det mer som en effekt än en matta.... ser även lite basar som spelar stacato, inte fingerspel utan stacato med stråken...kort kort !
elelr kanske lite walkingbas nånstans?
nejfan, detta flummar ur total.... trycker "posta" nu
oceanmusic:
Som sagt någon annanstans, rackarns bra! :) Håller med om DM referenserna men detta står absolut på egna ben. Och mer därtill! :D
Emulator:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 09.11.2008, 00:52:45 ---måste börja med att säga att jag tycker du fått till vokalen riktigt bra på denna !
de dubbla vokalerna ála recoil ger en bra sugestiv känsla , även ropen (bla 0256) är snygga... distade och låga.
klart en låt som växer, första genomlyssningen var jag lite lagom skeptisk till det hela... men som vanligt brukar din musik kräva några genomlyssninagr innnan man gillar den.
lite kvinno "ahh, ohhh, åhhh", eller kanske viskande kvinnovokal? kanske som ett tredje lager ? eller det blir kanske lite mycket... men som lager två skulle det iaf funka fint :)
vet att det låter förutsägbart... men lite stråk skulle kanske inte skada, tänker mig det mer som en effekt än en matta.... ser även lite basar som spelar stacato, inte fingerspel utan stacato med stråken...kort kort !
--- Slut citat ---
Hm. gott om bra ideer här märker jag. är nog omöjligt att itne hamna på 10 minuter här? :D
tack för bra och utrförligt inlägg, och lyssning :)
tack!
Ocean: tack för det...egna ben är ju bra att ha :D tack!
david.roennlund:
--- Citat från: Emulator skrivet 09.11.2008, 01:09:41 ---
--- Citat från: david.roennlund skrivet 09.11.2008, 00:52:45 ---måste börja med att säga att jag tycker du fått till vokalen riktigt bra på denna !
--- Slut citat ---
Hm. gott om bra ideer här märker jag. är nog omöjligt att itne hamna på 10 minuter här? :D
tack för bra och utrförligt inlägg, och lyssning :)
tack!
Ocean: tack för det...egna ben är ju bra att ha :D tack!
--- Slut citat ---
david fela och brännvin har haft ett möte.... nån skit kom ut ur det... ^_^
testade lite idéer typ
Emulator:
tar mig friheten att posta david!
Nu är det du som tar och skickar över felfilen asap :D blir en låång låt det här :D
gillar inte varje ton, men delar av det är u8nderbart. Nya/inhyrda felan?
Page 2 (Norwegian Ulsterman Mix)
[mp3=200,20,0,center]http://www.perfectbounce.se/wbh_david.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida