Forum > Demolåtar

EMU: Page 2 (Sunshadow) 090526 Nu med sång av Sol Vikström

<< < (3/13) > >>

Emulator:

--- Citat från: Dividend skrivet 08.11.2008, 23:32:08 ---Trevligt, mysigt och en aning cockney :)

Lite ansträngd känsla över sången (lyssnar inte på texten, antar att det passar dock :).. Låter bra!..

Trummor =loop?

--- Slut citat ---

En loop och sen handknackat i redrum.

tack för övrig kommentar o dina öron :)

--- Citat från: Fidden skrivet 08.11.2008, 23:33:02 ---härligt med lite upptempo ;)

skulle vara grymt skönt med torr och naken röst på den, åtminstone i början. det känns som sången är undanskuffad och gömd, vilket är synd... fast det kan ju vara tanken också.
Då ackord och melodier är ganska sparsmakade, så skulle det också behövas lite mer variation i intensitet för att fånga intresset, mer kontrast liksom. Nu tuggade det mest på och lämnade inga bestående spår.

På deppfronten är det fullt tillräckligt, men om någon behöver mer så finns han på tv6 en timma till.

--- Slut citat ---

bra synpunkter, får se om jag gör något mer på ett tag, mest en ventil.... men jag håller med att det behövs mer variation.  tv6 ?

tack för dina öron, och hjärna med F! :)

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 08.11.2008, 23:31:04 ---Tycker inte det är läge att vara ironisk i låtbeskrivningen. :mellow:

--- Slut citat ---

Ah, sorry. varit rätt halvnere över lite saker, och i nåt musikaliskt krondike. Kändes väl lagom trevligt cyniskt...skrev låten som nån ventil antar jag.

ber om ursäkt och ändrar rubriken.

Fidden:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.11.2008, 23:37:30 ---tv6 ?

--- Slut citat ---

Rattlesnake:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.11.2008, 23:37:30 ---

Ah, sorry. varit rätt halvnere över lite saker, och i nåt musikaliskt krondike. Kändes väl lagom trevligt cyniskt...skrev låten som nån ventil antar jag.

ber om ursäkt och ändrar rubriken.

--- Slut citat ---

:)

Emulator:
fidden resp. rattlesnake: :)  resp. :)

Åsa:
Gillar ju din musik, detta är ju omisskänligen emustuket! På gott och ont.. jag gillar musiken, det tunga, dminspirerade. Men varför ska du envisas att dista/mixtra rösten så himla mkt..  :blink: Vet att du gillar det, och att du faktiskt även använder det lite för att dölja? Det kan absolut vara snyggt, men här tyckte jag det blev på tok för mkt. Gillar viskningarna, verkligen snyggt. Väldigt bra för att ha snott ihop den lite snabbt, mixtra lite till, jag saknar lite i musiken, det är lite tomt nu, lite samma samma... Ett stick skrev nån, det håller jag med om.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion