Forum > Färdiga produktioner
Yllet - The Sun
Fidden:
Låter bra, men känns lite segt. Jamma loss lite med basen, den kändes ganska oinspirerad, så tror jag låten lyfter.
Rattlesnake:
Ja, om inte du får ett kommersiellt genombrott är musikvärlden verkligen rutten.
Den här tycker jag håller precis lika hög klass som dina tidigare alster. Kan hålla med tidigare talare om att basen har utvecklingspotential. Ett par pianoackord runt 1:00 kanske släpar lite mycket, men annars är det så otroligt tajt framfört. Och produktionen skiner, som vanligt. Är inte det minsta avundsjuk över repeterbarheten i din förmåga att göra pophits. <_< :D
cykeln:
Fabulös produktion och bra arrangemang
Det låter helt radiofärdigt och precis om andra har sagt - du borde verkligen brejka
Låten som sådan är bra men inte överbra
Men totalt är det ändå riktigt bra!
Visst är det lite M Oldfield-känsla över den
Jag är inte heller ett dugg avis på att du får ut detta med hjälp av en LucySeven gitarr, Macbook, Garageband och ett enkelt usb-ljudkort <_<:D
Åsa:
ja rackarns bra låt och det l å t e r ju så bra!
Men är det bara jag som skulle vilja ha sången aningens närmare/högre?
Och så hajjade jag till i första versen där på t:et på depart..jag hör två t:n efter varandra,, depaaaaarT...T. Det kanske ska vara så? :huh: Allt annat synkar ju perfekt med lead och dubb så jag börjar ana att det är meningen :D att du inte missat det, men jag hajjade till iaf..
Väldigt skön, bra låt är det!
Emulator:
versen lovar lite mer än refrängen. jag skulle önska en intensitetshöjning. Det blir lite "jaha?" nrä reffen bombar igång. Skall jag försöka mig på en analys tror jag inte det berir på melodin i reffen, men på arret. Du skulle kunna försöka få på en mer veva-veva-gitarr i reffen, eller halvöpna hihats på åttondelar för att få mer riv i mässingen? Alternativt så spelar du in trummorna 30% snabbare, samplar, och pitchar ner till rätt refräng. blir snygga artefakter då som fläskar till saker och ting :)
Nå, som låt är den annars klockren tycker jag, produktionen likaså. Virveln kunde vara lite skitigare i versen där den fortfarande sticker fram som lite trist, vilken kanske avhjälps om man sänker den 0.4 db till?
Pianot sticker fram lagom mycket, och ger en bra känsla av rymd till arret.
Rymdsången där genomblött reverb är skitbra och skänker en dimension till. klockrent!
bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida