Kontrollrummet

Senaste prylen/prylarna

idf · 3900 · 1064442

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tobbe7

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 60
    • Visa profil
    • booststudio
Kanske inte räcker till för Klaus Wunderlich men nog för Rock´n Roll!
Höj eller stäng av!


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Emil - vad fick du ge för datorn resp. minnena etc. !?

Datorn var gratis, fick den av farsan då han köpt en maxad MacBook Pro 17" med extra upplösning. Minnen och hårddisk gick på 2000 kronor tillsammans exklusive moms (köper genom farsans företag). Batteri kostar drygt 700 ex. moms.


vicken jädrans lyx...  <_<
 :lol:
jag vill me ha..
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Ett par Focal solo 6 är nu införskaffade till studion. Står på inspelning för att mjuka upp elektronik och material men låter redan bäst:)





Aldrig sett förr men det var väldans va sköna de var till utseendet. De ser dyra ut. Det är ju inte utan att man blir lite nyfiken på om du har rätt ang. ljudet. ; )

.Viktor

Jo dom kostade en slant:) och ang ljudet så tycker jag absolut att du borde leta upp nån återförsäljare och lyssna.
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad tsmalmbe

Epi LP Custom i svart/guld.

« Senast ändrad: 02.10.2007, 14:09:43 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.



Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil

Utloggad tsmalmbe

Ursäkta ja, det är en Epi LP Custom.

(jag trodde först du frågade om det var fotat i en studio, och Zyan tyckte att "nej, i en studio använder man inte (golv)lister")
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
(jag trodde först du frågade om det var fotat i en studio, och Zyan tyckte att "nej, i en studio använder man inte (golv)lister")

 :rolleyes:  :P  :lol:

(förtydling för er som undrar vad vi talar om: Gibson Les Paul Studio)


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
(jag har en V-Amp liggandes som nån kan få köpa)
www.akoume.com


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
(jag har en V-Amp liggandes som nån kan få köpa)
Släng upp den i köpes-avdelningen, finns säkert nån som nappar. Jag hade nog gjort det om jag inte köpt en V-AMP2 nyligen. :)


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
(jag har en V-Amp liggandes som nån kan få köpa)
Släng upp den i köpes-avdelningen, finns säkert nån som nappar. Jag hade nog gjort det om jag inte köpt en V-AMP2 nyligen. :)
Du menar väl säljes??


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
(jag har en V-Amp liggandes som nån kan få köpa)
Släng upp den i köpes-avdelningen, finns säkert nån som nappar. Jag hade nog gjort det om jag inte köpt en V-AMP2 nyligen. :)
Du menar väl säljes??

Ja... det gjorde jag ju... jag ska nog gå hem och lägga mig nu. -_-


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
(jag har en V-Amp liggandes som nån kan få köpa)
Släng upp den i köpes-avdelningen, finns säkert nån som nappar. Jag hade nog gjort det om jag inte köpt en V-AMP2 nyligen. :)
Du menar väl säljes??

Ja... det gjorde jag ju... jag ska nog gå hem och lägga mig nu. -_-

God natt och sov så gott....


Florian le Sage

  • Gäst
En VOX Valvetronic 15 wattare...(AD 15 VT)



Efter att ha lekt i 5 minuter så insåg jag att detta var det bästa som hänt mig på länge, trots att jag inte alls är gitarrist i den bemärkelsen så har jag saknat en liten behändig och snabbrattad gitarrstärkare med snygga tremolo/flanger/phaser/delay-effekter etc etc till studion, är så jävla trött på alla plug-ins faktiskt, blir ingen känsla, fysisk kontakt och drag i rummet är vad man behöver!!!

Detta är ett perfekt komplement till övriga stärkare som i mitt fall är av den tyngre sorten med många watt, inget att tveka över för den som vill ha allt och lite till trots det låga effekt-talet!

1995:-på Musikbörsen...



Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
En VOX Valvetronic 15 wattare...(AD 15 VT)



Efter att ha lekt i 5 minuter så insåg jag att detta var det bästa som hänt mig på länge, trots att jag inte alls är gitarrist i den bemärkelsen så har jag saknat en liten behändig och snabbrattad gitarrstärkare med snygga tremolo/flanger/phaser/delay-effekter etc etc till studion, är så jävla trött på alla plug-ins faktiskt, blir ingen känsla, fysisk kontakt och drag i rummet är vad man behöver!!!

Detta är ett perfekt komplement till övriga stärkare som i mitt fall är av den tyngre sorten med många watt, inget att tveka över för den som vill ha allt och lite till trots det låga effekt-talet!

1995:-på Musikbörsen...



Mycket bra övningsförstärkare till en liten peng!
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Florian le Sage

  • Gäst
Ja det var ju också ett sätt att uttrycka sig på... :wacko:

För mig som studioägare och kräsen ljudbög kan jag bara säga att det där ordet (övningsförstärkare) är rätt fånigt, nerklassande liksom, den här stärkaren låter svinbra och duger alldeles jävla utmärkt att micka/lina för pro-inspelning, rent såväl som distat med alla stärkarmodelleringar och effekter som ingår, klart bra VOX-produkt!!!

 B)


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Ja det var ju också ett sätt att uttrycka sig på... :wacko:

För mig som studioägare och kräsen ljudbög kan jag bara säga att det där ordet (övningsförstärkare) är rätt fånigt, nerklassande liksom, den här stärkaren låter svinbra och duger alldeles jävla utmärkt att micka/lina för pro-inspelning, rent såväl som distat med alla stärkarmodelleringar och effekter som ingår, klart bra VOX-produkt!!!

 B)

Det gör den definitivt, har storebrorsan AD30VT, är jättenöjd. Men när jag spelar in använder jag min Tonelab SE om jag vill ha det smidigt eller någon av mina Fenderstärkare om jag vill ha bäst ljud.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad carl cadello


Införskaffad basstärkare för att dottern vill spela elbas (jag är en stolt far  B)). Hehe...Kommer också att användas för att lina in bas och gitarr till datorn, men det var ju inte det som var den primära anledningen till inköpet.  ;)


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
En VOX Valvetronic 15 wattare...(AD 15 VT)



Efter att ha lekt i 5 minuter så insåg jag att detta var det bästa som hänt mig på länge, trots att jag inte alls är gitarrist i den bemärkelsen så har jag saknat en liten behändig och snabbrattad gitarrstärkare med snygga tremolo/flanger/phaser/delay-effekter etc etc till studion, är så jävla trött på alla plug-ins faktiskt, blir ingen känsla, fysisk kontakt och drag i rummet är vad man behöver!!!

Detta är ett perfekt komplement till övriga stärkare som i mitt fall är av den tyngre sorten med många watt, inget att tveka över för den som vill ha allt och lite till trots det låga effekt-talet!

1995:-på Musikbörsen...


fan va skoj!!
grattis.. jag tänkte köpa två av just den modellen för att kunna köra riktigt stereochorus..
men den planen gick i stöpet..

Men den serien låter RIKTIGT jävla skitbra... jag rattade på två sekunder fram världens mjukaste å skönaste jazzdist, o efter en halvtimmes spelande, plockade ja fram en les paul o rattade fram världens skönaste rocknroll-ljud, o ytterligare ett tag senare satte jag ett krotdelay o spelade lite rockabilly.. en fruktansvärt mångsidig stärkare med mkt tryck och sköna effekter.. nackdelen med den är att effekterna inte är så roliga att ställa in osv. men de låter ok för det priset..
personligen skulle jag nog bara ha den i bypassläge o köra med min boss GT3..  :P
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Håller på att bygga upp en liten hemmastudio i lägenheten nu när man inte bor i hus längre.
Jag har ett Mackie Onyx 1640 FW men det är för stort för att ha i lägenhet så det har jag packat ner så länge. Sen köpte jag en Mbox2(usb) men den var inte så rolig efter ett tag. Hade varit bättre om den varit 19" rack standard.

Så häromdan så snubblade jag över TCelectronic's senaste FW ljudkort, StudioKonnekt 48, och det blev kärlek vid första ögonkastet.



Jag köpte 2.

 :wub:

/ Mikke
« Senast ändrad: 08.10.2007, 10:15:47 by Mikke »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det såg lite små nice ut det där Mikke..
Googlar lite på den..

Mvh
Micael


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Det såg lite små nice ut det där Mikke..
Googlar lite på den..

Mvh
Micael

Den kostar en hel del ( 15.995 svkr ) MEN du behöver INGEN annan burk. Den har rubbet: EQ, gate, compressor och reverb. Du kan routa hur du vill. En remote med inbyggd talkback. Och sen låter den faktiskt väldigt bra. Du kan dessutom använda effekterna till din DAW. mm mm. / Mikke


Utloggad tsmalmbe

Väldigt överväldigande spec där. Routing, inbyggd dsp med TC's reverb och TC's masteringalgoritmer (om vi nu räknar finalize, system6000 och m6000 till världens bästa i sin kategori, kan det inte vara helt fel). 2 ADAT-portar till, wowdy. Och en remote, fan vad fint. Och två hörlursutgångar.

Priset är saftigt, men skall man ha allt skilt, så blir det säkert dyrare: redan dsp-effekterna måste man ju ha en PoCo till för att få, och så en remote till ett vanligt system, inte helt billigt det heller.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil



Zoom H2, ska framförallt använda den som diktafon vid intervjuer. Eldprovet blir på torsdag då jag ska träffa Kents gitarrist Sami i Park-studion för Fuzz.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad basshole

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil



Zoom H2, ska framförallt använda den som diktafon vid intervjuer. Eldprovet blir på torsdag då jag ska träffa Kents gitarrist Sami i Park-studion för Fuzz.

Ha, En sån beställde jag precis! Min ska användas för att ge mina radioreklamer lite mer foley.

Ursäkta en välmenad pik:
Är en intervju ett "Eldprov" för en sådan apparat? 
Ska intervjun med Sirvö släppas på 5.1 collectors edition Dvd?
 ;)
« Senast ändrad: 09.10.2007, 01:38:33 by basshole »
Dolphins are gay sharks.


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil



Zoom H2, ska framförallt använda den som diktafon vid intervjuer. Eldprovet blir på torsdag då jag ska träffa Kents gitarrist Sami i Park-studion för Fuzz.

Ha, En sån beställde jag precis! Min ska användas för att ge mina radioreklamer lite mer foley.

Ursäkta en välmenad pik:
Är en intervju ett "Eldprov" för en sådan apparat? 
Ska intervjun med Sirvö släppas på 5.1 collectors edition Dvd?
 ;)

Haha, tja, eldprov kanske var att ta i. Men den måste ju fungera utan krångel och vara pålitlig. Förövrikt ska intervjun inte släppas alls på band utan bara i textform  :D
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Hade "eldprov" med vår Zoom H4 i fredags. -Första gången vi använde den för backtracks på gig... Och det funkade fint! Bra ljud och tydlig display i mörkret på scenen och inget hoppande!! Känns grymt skönt att slippa förlita sig på CD-spelare och skakminne...


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
H2:an skötte sig extremt bra under intervjun, klart och tydligt ljud utan en massa jobbig proximity.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad osiris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
  • Hedersmedlem
    • Visa profil
En AKG C414 XL II



och..

En Shure Beta52



Mumma!  :rolleyes:


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
ännu mer mumma.. :P




en 12" Powerbook G4 med 1,33gHz CPU, och 768 mb DDRAM och engelskt tangentbord.. så jävlans mysigt.. har än så länge kopplat på de trådlösa nätverket och slösurfat lite i en halvtimme.. sitter även o klappar den nya små kisseungarna..  :wub: :wub: :wub:
idag är det mkt kärlek!! :wub: :wub:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Jag skrev lite i bloggen om min nya surroundreceiver, men jag glömde ju bort att lägga till den i denna tråden också... :rolleyes:

Efter detta inköpet matchas mina läckra ADAM högtalare lite bättre. B)
Det känns också lite bättre att ha en ny och fräsch receiver, i stället för den 10 år gamla burken, när jag ska ha någon kund som vill lyssna på ADAM HiFi-högtalarna.
En Denon AVR-3808 blev det. Mycket nöjd så här långt - men touchscreenen på fjärren som följde med receivern kom jag inte riktigt överens med, så det är bra att jag redan hade en Logitech Harmony 895 för ändamålet... ;)

« Senast ändrad: 17.10.2007, 21:15:55 by Claes »
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Ulf_A

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
Det blev ett nytt ljudkort till slut  :D
Factory med:

Och ett par JBL LSR 4362:

Dom bästa jag provade som stod i "provrummen". En affär hade rejäl rabatt på JBL'rna så jag tyckte det var bäst att passa på . . .
Testen hade rätt !
http://www.tidningenmonitor.se/PDF/mon_2006_05_jbl_%20lsr_4326p.pdf

Nu var det mikrofonen också som inte håller måttet riktigt . . .  :ph34r:


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
grattis Ulf_A till ett GRRRREAT köp.. ;)
jag blev sjukt sugen på att införskaffa 5 st av den modellen JBL lådor, och en subba o mixa surround i dom.. men jag hade inte massa pengar över..
var även sugen på 003an, men blev en dator istället (se en bit upp!!  :rolleyes:)
najs!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Ulf_A

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
idf: Tackar, jag är j-t nöjd ! Fast en ny dator är inte att förakta. Det är ju den som skall göra grovjobbet! Köpte ny förra året så den hänger med bra än. Men FW410 med datorhögtalare (om än av hygglig kvalisort) höll inte måttet riktigt . . . dom nya högtalarna är helt suveräna :D


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
idf: Tackar, jag är j-t nöjd ! Fast en ny dator är inte att förakta. Det är ju den som skall göra grovjobbet! Köpte ny förra året så den hänger med bra än. Men FW410 med datorhögtalare (om än av hygglig kvalisort) höll inte måttet riktigt . . . dom nya högtalarna är helt suveräna :D
förstår att du är nöjd.. ett riktigt uppköp från fw410 till 003r.. :P
mitt nästa köp blir motu ultralite för inspelningar på fältet!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se