Kontrollrummet

Senaste prylen/prylarna

idf · 3900 · 1064474

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Köpte en exakt likadan i våras.Funkar perfekt.Hade dock lite strul med installationen..Emulerade portar..Bläää,,Nåväl,en tråd om detta löste problemet..

Köpt en studio project B1:a i veckan..Perrens för sången!

Mvh
Hm

För mig var det bara att plugga in och köra, behövde inte istallera någonting.


Utloggad Bassebas

  • Vilse
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 139
  • Skrälldus!
    • Visa profil

Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil


Fender Jazzmaster (Japantillverkad)



Shure SM7B



Powerbook G4 1.25 GHz 1 GB RAM, För inspelningar och skrivjobb på fältet. Hemma kör jag vidare med min PowerMac G5.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


freddy

  • Gäst

Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Det där ser mer ut som en macbook pro

Nix, om du kollar noga så saknar den iSight.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Så har nästa nytillskott kommit: B)

MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Western Digital My Book Premium Edition, 750GB USB2.0/Firewire. Beställd idag! :)

Grattis till nyköpet!
En ny HD vore inte dumt.
Berätta gärna vad du tycker om din nya hårddisk när du har hunnit prova den.
Om den är tyst, snabb osv. Finns det någon märkbar prestandakillnad om den körs via usb/firewire?
Vad fick du ge för den?
Tack på förhand!

Ja, den är ganska tyst. Inte märkt av den mycket men å andra sidan är min dator inte alltid så tyst så det kan ju vara den som luras... men nja. Den är rätt tyst, hårddisken alltså.
Jag har en annan WD på 320 Gb som jag kör via USB 2.0. När det gäller ren filöverföring så märkar jag en markant skillnad i hastighet. Den nya, som jag kör via FW, är mycket snabbare. Kommer eventuellt att byta över till den för att lagra inspelningsspår på.
Kostade... 2100 kr tror jag. På komplett.-..


Utloggad tsmalmbe

Art Dual Levelar

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Så har nästa nytillskott kommit: B)



Men är det verkligen bra groove på den  ;)


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Så har nästa nytillskott kommit: B)



Men är det verkligen bra groove på den  ;)
Absolut!
Har hittills bara hunnit testa lite snabbt, men nu har man två trummisar att leka med - eller en trummis och en percussionist - eller trummis och special agent. Man kan dessutom ladda in egna samplingar, så man är inte låst till de som finns från början. 12 separata utgångar borde räcka till de flesta behov, om man vill lägga olika effekter på olika trummor. :)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
Så har nästa nytillskott kommit: B)



Men är det verkligen bra groove på den  ;)
Absolut!
Har hittills bara hunnit testa lite snabbt, men nu har man två trummisar att leka med - eller en trummis och en percussionist - eller trummis och special agent. Man kan dessutom ladda in egna samplingar, så man är inte låst till de som finns från början. 12 separata utgångar borde räcka till de flesta behov, om man vill lägga olika effekter på olika trummor. :)

den där är jag nyfiken på..
fast jag väntar nog tills den börjar dyka upp i demosarna..så man får höra hur den låter i praktiken
men ändå....VILL HA!! :P
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Burnin Sven

  • Gäst
En röd jättefin verktygsvagn i två delar för 2500 spänn från Jula att komplettera min första likaledes röd snikversion (50 års present :D) som var så tungt lastad med blocknycklar och rörtänger och hylsor och annat bilmekar smått o gott så att hjulen vek sig. Passade på att köpa en gängsats för galvade rör för ca. 900 spänn men lådan var trasig så jag fick tre hundra i rabatt. Det ni  :D o så ett Logic Pro 6 och ett par lågnivåkablar med Phono kontakter till musikriggen från Biltema förståss


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Citera
Logic Pro 6
vart ska du köra det!?
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Burnin Sven

  • Gäst
Det ska vara ett Emagic logic 6 Pro enligt uppgift, har för mig att dom versionerna runt uppköpet kan funka på både PC och Mac. Går det så är det ju inget problem med bakåtkompabillitet och säljaren uppgav att han hade startat Platinum 5.5 på sin Mac så det ska ju vara OK. Det är tydligen student licens i den här dongeln och då från den tiden när detta innebar åtkomst till samtliga syntar och allt annat godis. Så det borde innebära att jag kan bli av med den till samma peng som jag gav om det inte funkar som jag tror och vill, dvs. utifall jag inte väljer att gå över till Mac då. Uppgradering till Pro 7 ligger på 299 dollar så det är ett bra köp oavsett alla om och men så vitt jag kan förstå. Vi får se varthän det barkar den kommer väl i nästa vecka förhoppningsvis.
Göran


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Det ska vara ett Emagic logic 6 Pro enligt uppgift, har för mig att dom versionerna runt uppköpet kan funka på både PC och Mac. Går det så är det ju inget problem med bakåtkompabillitet och säljaren uppgav att han hade startat Platinum 5.5 på sin Mac så det ska ju vara OK. Det är tydligen student licens i den här dongeln och då från den tiden när detta innebar åtkomst till samtliga syntar och allt annat godis. Så det borde innebära att jag kan bli av med den till samma peng som jag gav om det inte funkar som jag tror och vill, dvs. utifall jag inte väljer att gå över till Mac då. Uppgradering till Pro 7 ligger på 299 dollar så det är ett bra köp oavsett alla om och men så vitt jag kan förstå. Vi får se varthän det barkar den kommer väl i nästa vecka förhoppningsvis.
Göran


Jag är inte säker, men jag tror att min XSkey för logic pro 6 också har licens för version 5, trots att jag aldrig köpt 5an utan gick direkt från 4 till 6. Jag kan kolla imorgon om det är av intresse, är inte i studion just nu. /Elof


Burnin Sven

  • Gäst
Det ska vara ett Emagic logic 6 Pro enligt uppgift, har för mig att dom versionerna runt uppköpet kan funka på både PC och Mac. Går det så är det ju inget problem med bakåtkompabillitet och säljaren uppgav att han hade startat Platinum 5.5 på sin Mac så det ska ju vara OK. Det är tydligen student licens i den här dongeln och då från den tiden när detta innebar åtkomst till samtliga syntar och allt annat godis. Så det borde innebära att jag kan bli av med den till samma peng som jag gav om det inte funkar som jag tror och vill, dvs. utifall jag inte väljer att gå över till Mac då. Uppgradering till Pro 7 ligger på 299 dollar så det är ett bra köp oavsett alla om och men så vitt jag kan förstå. Vi får se varthän det barkar den kommer väl i nästa vecka förhoppningsvis.
Göran


Jag är inte säker, men jag tror att min XSkey för logic pro 6 också har licens för version 5, trots att jag aldrig köpt 5an utan gick direkt från 4 till 6. Jag kan kolla imorgon om det är av intresse, är inte i studion just nu. /Elof

Gärna tack ska du ha, tror iofs. att mannen som jag köpte av är helseriös men för säkerhets skull så vore det snällt om du kan kolla.
Göran


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Det ska vara ett Emagic logic 6 Pro enligt uppgift.
Göran

Vad kräver 6:an för Mac-prestanda o OS?
Jag har en gammal maskin med OS9 som du kan få hämta.


Utloggad Joelstromgren

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
tjena! mina senaste inköp...



Genelec 8030a



Röde NT2a


+ puffskydd, mikrofonstativ, lite sladdar..  ^_^ ;)

Ha de fint!

IMAC • LOGIC PRO 8 • M-Box 2 • Genelec 8030 • RÖDE NT2a


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
Motu 828  B)



Alesis midiverb II  :rolleyes:



 :wub: :wub:
Hälsa sa Hellsa


Burnin Sven

  • Gäst
Det ska vara ett Emagic logic 6 Pro enligt uppgift.
Göran

Vad kräver 6:an för Mac-prestanda o OS?
Jag har en gammal maskin med OS9 som du kan få hämta.

Tack för erbjudande jättesnällt av dig får avvakta och se om den funkar i min PC först strular det med den så hör jag gärna av mig. Har visst en Mac skärm står i källaren om jag inte minns fel. Behöver nog en skiva oxå nä vänta nu har ju min Audio 5 den är för både PC och Mac så det borde gå att ladda hem en uppgradering via den.

Vilket OS som krävs har jag ingen aning om vet inget om Logic och Mac faktiskt men det går ju att kolla.
Göran


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Alesis midiverb :wub:
https://soundcloud.com/secondary-protocol



Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Det ska vara ett Emagic logic 6 Pro enligt uppgift.
Göran

Vad kräver 6:an för Mac-prestanda o OS?
Jag har en gammal maskin med OS9 som du kan få hämta.

Tack för erbjudande jättesnällt av dig får avvakta och se om den funkar i min PC först strular det med den så hör jag gärna av mig. Har visst en Mac skärm står i källaren om jag inte minns fel. Behöver nog en skiva oxå nä vänta nu har ju min Audio 5 den är för både PC och Mac så det borde gå att ladda hem en uppgradering via den.

Vilket OS som krävs har jag ingen aning om vet inget om Logic och Mac faktiskt men det går ju att kolla.
Göran

Pro 6 kan man köra i både OS 9 och OS X. Jag antar att man måste ha OS 9.2 minst. Jag kör Pro 6 på senaste OS X, fungerar utmärkt.


Utloggad Lee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
En Cort MR 730FX NAT.



Kanonfin gitarr med en kul, lite nasal ton. Jag har en också!  :wub:


freddy

  • Gäst
hm.. nasal gitarrton? :) Vet inte om jag kan hålla med riktigt, men visst är den skön att lira på och den låter rätt bra också, är helt klart nöjd.


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil

Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Det ska vara ett Emagic logic 6 Pro enligt uppgift.
Göran

Vad kräver 6:an för Mac-prestanda o OS?
Jag har en gammal maskin med OS9 som du kan få hämta.

Tack för erbjudande jättesnällt av dig får avvakta och se om den funkar i min PC först strular det med den så hör jag gärna av mig. Har visst en Mac skärm står i källaren om jag inte minns fel. Behöver nog en skiva oxå nä vänta nu har ju min Audio 5 den är för både PC och Mac så det borde gå att ladda hem en uppgradering via den.

Vilket OS som krävs har jag ingen aning om vet inget om Logic och Mac faktiskt men det går ju att kolla.
Göran
Enl Elof så går tydligen 6:an i OS9... har för mig det är 9.2 ...
Den står bara o skräpar, inkl skärm.
Den behöver säkert mer minne oxå för o funka smidigt, men som sagt, vill du befria mig från den så är jag tacksam.  ;)


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil


En ny distbox för 500 spänn
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens


En ny distbox för 500 spänn
går den upp till elva?
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil


En ny distbox för 500 spänn
går den upp till elva?

Det hoppas jag verkligen.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Tobbe7

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 60
    • Visa profil
    • booststudio
700:- 95 oktan. Måste skaffa en snålare bil!
Höj eller stäng av!


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
700:- 95 oktan. Måste skaffa en snålare bil!
Jag sparar grymt mycket på att köra bil som en kärring...men va faan...pengarna går till annat manligt.


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
700:- 95 oktan. Måste skaffa en snålare bil!
Jag sparar grymt mycket på att köra bil som en kärring...men va faan...pengarna går till annat manligt.

Samma här.. Bilen drar 0.5L/mil, en Kia Rio kombi. Svalde faktiskt ett helt piano i förra veckan..
http://soundcloud.com/samsas-violin