Kontrollrummet

Senaste prylen/prylarna

idf · 3900 · 1063735

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad KluZ

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
  • Ge mig en orkester
    • Visa profil
Hm....
Tack. idf, elof och bänkt för tipset.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Hm....
Tack. idf, elof och bänkt för tipset.
vrsgd!!! ^_^
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad lavrell

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 113
  • Hallå hela pressen
    • Visa profil
Boss DD-3


Ska efter helgen köpa en av följande tremolon/vibraton:

T-rex Tremster


eller Vox Vibravox


Det lutar just nu åt Voxen men vi får se :)
"www.hallahelapressen.se"

- Mitt schlagercoverband -


Utloggad tsmalmbe

har nån manualen till focusrite tonefactory?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
grattis till boss pedalen lavrell!!
behringers exakta kopia fungerar lika bra.. köpte den för 451:- på MB o den funkar finfint! kör den mest med min tr505!!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Jag får väl skriva första inlägg på detta forum... Visserligen har jag läst lite trådar här och där men inte förräns igår registrerade jag mig.

Nåväl...

Jag har inte köpt några egentliga "prylar" den senaste tiden men däremot har införskaffat en hel del mjukvara, pluggar samt sample cd:s. Det jag har köpt är: SampleTekks Worra's Prohpet, Rain Piano samt Tubed Wurli, Nomad Factorys Rock Amp Legends och Liquid Bundle, diverse samplingar från East West inkluderat Rare Instruments samt Kontakt 2 tillsammans med T. Mjukvaror jag köpt är Cakewalks Project 5 v2 samt Coda Musics Finale Print Music.

Alldeles, alldeles snart kommer jag att införskaffa Sonar 6 PE. Cakewalk ger mig än bra deal där eftersom jag har deras Project5 v2 redan. Om någon månad, efter Intels prissänkning, tänkte jag köpa en helt ny DAW- förmodligen en Quad Core från någon custom-byggare.

www.akoume.com



Utloggad lavrell

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 113
  • Hallå hela pressen
    • Visa profil
grattis till boss pedalen lavrell!!
behringers exakta kopia fungerar lika bra.. köpte den för 451:- på MB o den funkar finfint! kör den mest med min tr505!!!

Tackar tackar!

Känns dumt att köpa lågprisgrejer när man kan få schysst rabatt genom jobbet på orginalen ;) :D
"www.hallahelapressen.se"

- Mitt schlagercoverband -


Utloggad lavrell

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 113
  • Hallå hela pressen
    • Visa profil
För i helvetet vad jag känner mig störd, jag kölper ju grejer hela tiden.

Har en sån här hemma på lån och fy faaan vilken grym gitarr. LÄTT den bästa gitarren jag någonsin spelat på. Så det blir ett köp inom snar framtid :D

Yamaha Pacifica Mike Stern Signature


Den här bilden gör inte gitarren alls någon rättvisa. Den har fantastiskt snygg ådring i träet som jag bara älskar. Min greppbräda är mörkare och kroppen är ljusare.
Yummy!  :D
« Senast ändrad: 30.06.2007, 01:22:07 by lavrell »
"www.hallahelapressen.se"

- Mitt schlagercoverband -


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
grattis till boss pedalen lavrell!!
behringers exakta kopia fungerar lika bra.. köpte den för 451:- på MB o den funkar finfint! kör den mest med min tr505!!!

Tackar tackar!

Känns dumt att köpa lågprisgrejer när man kan få schysst rabatt genom jobbet på orginalen ;) :D
hehe, det är helt ok prylar faktiskt.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Polpotkin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 171
  • Hit'er in the shitter
    • Visa profil
    • Sabachthani - Official website


x2

Med Vintage 30


Shoppa upp sig inför album#2 som påbörjas om ca en vecka
« Senast ändrad: 30.06.2007, 01:42:14 by Polpotkin »

Sabachthani - Gothic Doom Metal


Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil
Nääe.. Men det är ju inte en "riktig" synth heller  :ph34r:.. Mer mjukvara med hårdvarukontroll så att säga ;)

Trevligt!
Fast den har ju inga trägavlar... :P


Burnin Sven

  • Gäst
Ett sexpack öronbedövande inspirationsförhöjande CZECH Premium Lager Starobrno  :D fan vrickade nästan tungan där men goa är dom. Så nu ska jag ner och mixa musik. Obs! prova inte det här hemma only for pros och då endast under kontrollerade former annars kan det gå illa och råkar böja nån frekvens åt skogen :D.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens


x2

Med Vintage 30


Shoppa upp sig inför album#2 som påbörjas om ca en vecka
fan va skoj johan!!!!
äre linkan som det ska spelas in i?!
vart får u pengarna ifrån!?
 :blink:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Polpotkin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 171
  • Hit'er in the shitter
    • Visa profil
    • Sabachthani - Official website
Jajje bula, det är i linköping som vanligt.
Pengarna ja.. Låt oss säga som så att jag har lärt mej att uppskatta smaken av snopp  :D

Hehe, trumsetet är det inte jag som betalar för som tur är, även om det va svinigt billigt.
Fick med en 5-strängad schecter stiletto också, så snart är vi the schecter orchestra  :lol:

Sabachthani - Gothic Doom Metal


Utloggad KluZ

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
  • Ge mig en orkester
    • Visa profil
Jag får väl skriva första inlägg på detta forum... Visserligen har jag läst lite trådar här och där men inte förräns igår registrerade jag mig.


Välkommen!

Mjukvaruköp måste räknas som inköp det också (om du inte stjäl dem). Du använder dem väl till att skapa musik. Själv så köpte jag en pianoplugg häromdan (fast det har jag ju redan skrivit om...)


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Jajje bula, det är i linköping som vanligt.
Pengarna ja.. Låt oss säga som så att jag har lärt mej att uppskatta smaken av snopp  :D

Hehe, trumsetet är det inte jag som betalar för som tur är, även om det va svinigt billigt.
Fick med en 5-strängad schecter stiletto också, så snart är vi the schecter orchestra  :lol:
omg.. fan va najs!!
ja e lite avis nu faktiskt..
 är de resterande audix mickarna i samma klass som D6:an!?
btw, ska du ha samplingarna av D6:an som jag plockat ut? tror de ligger på forumet ngnstans.. :)

jistanes. smaken av snopp är kanske nåt som alla musiker bör lära sig uppskatta!?  :huh:
näe, men gött. ja e riktigt avis!!!! säg till om de behövs ngt på inspelningarna me.. jag har en fet jävla dunderorgel som är typ.. ett elektriskt dragspel.. det sitter en fet fläkt innuti och blåser i bälgarna, sen har man ackord o sånt moll o dur til vänster o sen ett vanligt klav. till höger!! asgrymt..kanske passar bättre än speldosa.. ;)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Polpotkin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 171
  • Hit'er in the shitter
    • Visa profil
    • Sabachthani - Official website
Jag tror inte jag kommer bli missnöjd med audixmickarna, av vad jag har hört så är dom som gjorda för metal som jag ju främst sysslar med.

Haha, jag tror inte att en sån orgel är det vi i första hand skulle behöva, men OM, så har jag ditt nummer :D Är det nån som ahr en kyrkorgel till övers?  :rolleyes: :blink:

Sabachthani - Gothic Doom Metal


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Jag tror inte jag kommer bli missnöjd med audixmickarna, av vad jag har hört så är dom som gjorda för metal som jag ju främst sysslar med.

Haha, jag tror inte att en sån orgel är det vi i första hand skulle behöva, men OM, så har jag ditt nummer :D Är det nån som ahr en kyrkorgel till övers?  :rolleyes: :blink:
jag har en kyrkorgel ståendes i köket.. :) under renovering så klart.. ;)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Polpotkin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 171
  • Hit'er in the shitter
    • Visa profil
    • Sabachthani - Official website
Haha, det skulle faktiskt inte förvåna mig det minsta  :lol:

Sabachthani - Gothic Doom Metal


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Haha, det skulle faktiskt inte förvåna mig det minsta  :lol:
faktiskt inte mig heller..  :blink:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Jag tror inte jag kommer bli missnöjd med audixmickarna, av vad jag har hört så är dom som gjorda för metal som jag ju främst sysslar med.

Haha, jag tror inte att en sån orgel är det vi i första hand skulle behöva, men OM, så har jag ditt nummer :D Är det nån som ahr en kyrkorgel till övers?  :rolleyes: :blink:
jag har en kyrkorgel ståendes i köket.. :) under renovering så klart.. ;)

Fick tillgång till en kyrka efter stängning förra veckan, satt o lira..eller snarare lärde mig spela kyrorgel, var även inne i rummet där alla pipor är. Ganska intressant, men avskyr att det inte är anslagskänsligt. Övergick sen till piano, utan lock i en kyrksal, faan vilken efterklang...mumma. Leta mig även upp till kyrkklockorna med 1meter i diameter, men det är en annan historia.  :D


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Jag tror inte jag kommer bli missnöjd med audixmickarna, av vad jag har hört så är dom som gjorda för metal som jag ju främst sysslar med.

Haha, jag tror inte att en sån orgel är det vi i första hand skulle behöva, men OM, så har jag ditt nummer :D Är det nån som ahr en kyrkorgel till övers?  :rolleyes: :blink:
jag har en kyrkorgel ståendes i köket.. :) under renovering så klart.. ;)

Fick tillgång till en kyrka efter stängning förra veckan, satt o lira..eller snarare lärde mig spela kyrorgel, var även inne i rummet där alla pipor är. Ganska intressant, men avskyr att det inte är anslagskänsligt. Övergick sen till piano, utan lock i en kyrksal, faan vilken efterklang...mumma. Leta mig även upp till kyrkklockorna med 1meter i diameter, men det är en annan historia.  :D
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad tsmalmbe

har nån manualen till focusrite tonefactory?

Som sagt, råkar någon sitta på en manual till min senaste grunka skulle jag bli bäldigt glad för svar på några frågor.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
igår inköptes en ny hängare till kondensatormicken..den gammla var i spillror
plus nya micksladdar,samt en shure sm-57 mick, och ett par nya hörlurar AKG-k271
samt ett par Genelec 8030A monitorer plus en längre firewire sladd till ljudkortet!!

och gissa om jag är glad..även om det är lite jobbigt att höra alla brister i allting så klart!!:)
nu är det bara ett mickstativ & en orange tinyterror stärkare kvar att inhandla
sedan är det tillbaka till fattigdom igen..fast nu med bättre utrustning!! :lol:


så nu vet ni det...skönt att skriva av sig om det!! :D
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
igår inköptes en ny hängare till kondensatormicken..den gammla var i spillror
plus nya micksladdar,samt en shure sm-57 mick, och ett par nya hörlurar AKG-k271
samt ett par Genelec 8030A monitorer plus en längre firewire sladd till ljudkortet!!

och gissa om jag är glad..även om det är lite jobbigt att höra alla brister i allting så klart!!:)
nu är det bara ett mickstativ & en orange tinyterror stärkare kvar att inhandla
sedan är det tillbaka till fattigdom igen..fast nu med bättre utrustning!! :lol:


så nu vet ni det...skönt att skriva av sig om det!! :D

fan va gött..  :wub:
jag får ta o köpa lite skoj snart jag, hittade lite roliga mickar som jag vill åt idag.. :)
just det ja.. två nya virveltrummor..
10"x2" - sonor
samt en
10"x5½" - mapex
 :P
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad osiris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
  • Hedersmedlem
    • Visa profil

Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Cool, osiris! Den ser dyr ut... :unsure:


Här är mitt senaste inköp:

Minne till dattan.


Blåtandsheadset till mobilen och för framtida SkypeOut-användning. (inte för att det har med musik att göra, men lite coolt)


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
Blåtandsheadset till mobilen och för framtida SkypeOut-användning. (inte för att det har med musik att göra, men lite coolt)
Jag scannade utbudet för nåt år sen just med tanke på trådlös IP-telefoni över datorn. Då visade det sig att blåtandsfunktionerna över datorn inte stödde headset. Förhoppningsvis är det fixat nu.

Har du kollat att tvåvägskommunikationen mellan headset och dator fungerar?
Eller tänkte du surfa IP-telefoni på mobilden?


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Blåtandsheadset till mobilen och för framtida SkypeOut-användning. (inte för att det har med musik att göra, men lite coolt)
Jag scannade utbudet för nåt år sen just med tanke på trådlös IP-telefoni över datorn. Då visade det sig att blåtandsfunktionerna över datorn inte stödde headset. Förhoppningsvis är det fixat nu.

Har du kollat att tvåvägskommunikationen mellan headset och dator fungerar?
Eller tänkte du surfa IP-telefoni på mobilden?

Vad jag gjort är följande:

1. Laddat hem Skype (gratis)
2. Köpt en blåtandsdongle till datorn (USB->BT). Kostar ett par hundralappar
3. Köpt blåtandsheadset. Priserna varierar, mitt kostade runt 400kr
4. Connectat headsetet till USB-dongeln, vilket gör att en ny ljudenhet uppenbaras i Windows (Bluetooth Wave)
5. Skaffat SkypeOut-abonnemang. Det är ett prepaid-konto, med vilket man kan ringa vem som helst i nästan hela världen för en extremt billig taxa (både till mobiltelefoner och det fasta nätet). Man kan även skicka sms. Mottagaren ser då ens Skype-användarnamn som avsändare (i mitt fall "chromawoods"). Man köper initialt krediter för 10 Euro och man kan välja att det automatiskt ska fyllas på mer när ens saldo understiger 2 Euro, så slipper man få sitt samtal klippt.

Vad man gör sen är helt enkelt att man väljer "Bluetooth Wave" som ljudenhet både in och ut i Skype, sen är det bara att lägga in sina nära och kära i kontaktboken och ringa. :) Ingen latency blir det heller.... ja, såvida man har en någorlunda internetförbindelse då. Jag har 8mbit downstream och 2mbit upstream och det gick att föra ett vanligt samtal utan att man upplevde några fördröjningar. Vive la technique!

EDIT: Hmm.. såg just i prislistan på Skypes hemsida att det faktiskt kostar en slant att ringa till mobiltelefoner i Sverige. :o
EDIT2: Aah, man kan visst välja sitt eget telefonnummer som avsändare vid SMS-utskick.

Edit3: Blåtand är coolt. Nu har jag konfigurerat BT-dongeln att kunna använda mobiltelefonens GPRS så att jag kan nyttja mobilens interna modem från datorn! Denna edit skriver jag som ett test för att påvisa att det funkar. Jag har nämligen dragit ur nätverkssladden ur datorn och surfar nu MED datorn VIA mobilen M.HJ AV bluetooth. Runt 120kbit/s går det i. :)
« Senast ändrad: 07.07.2007, 22:37:39 by ChromaWoods »


Utloggad lavrell

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 113
  • Hallå hela pressen
    • Visa profil
För i helvetet vad jag känner mig störd, jag kölper ju grejer hela tiden.

Har en sån här hemma på lån och fy faaan vilken grym gitarr. LÄTT den bästa gitarren jag någonsin spelat på. Så det blir ett köp inom snar framtid :D

Yamaha Pacifica Mike Stern Signature


Den här bilden gör inte gitarren alls någon rättvisa. Den har fantastiskt snygg ådring i träet som jag bara älskar. Min greppbräda är mörkare och kroppen är ljusare.
Yummy!  :D

Sådär då va gitarren köpt! Förbannat najs!

Man kan spela allt från det finaste rena ljudet till vråldist genom den här mackapären! Den mest allround-gitarren jag någonsin prövat :)
"www.hallahelapressen.se"

- Mitt schlagercoverband -


Utloggad tsmalmbe

Dimension D från UAD

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Dimension D från UAD


vad gör den!?
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad tsmalmbe

Det är någonslags stereo-widener som baserar sig på någon jättehypad grej som Roland hittat på. Har inte hunnit testa riktigt ännu, men demo-mp3:orna (soloinstrument + vox) fick djup och bredd med den här. Och den har ju bara fyra knappar, så man tappar inte bort sig i tweaking-träsket heller :). Hårdvaran fick fint betyg i futuremusic för nåt år sen, så jag nappade på denna plugg egentligen baserat på den reviewn. Skall testa med elgitarrer, akustiska gitarrer, körer och kanske till och med sång.

Jo, skall också testa att lägga Plate 140 och denna i seria på en aux för att se om man kan åstadkomma ett riktigt skitbrett psykoakustiskt reverb.

Att sådant till de mörka höstkvällarna.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
ahh fan va ball!! kasta gärna upp nåt fräckt klipp sen med, så man får höra o det.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se