Ett impulsköp på 4sound idag. Presonus HD7 lurar.
Slog ihjäl lite tid med att lyssna på några lurar och kom tillbaka till Presonus lurarna gång på gång. Kunde inte låta bli att kånka hem dem. Kan konstatera nu i min studio att Presonus luren har ungefär samma ljudmässiga balans som den Sennheiser jag kört på ett par år nu. Kanske därför jag gillade soundet, bas och diskant ligger ungefär som jag är van vid. Slipper lära om "ljudbilden" liksom. Den stora skillnaden är att HD7 lurarna är mycket mer detaljerade. Hör saker som var maskerade i Sennheiser kannorna. Nöjd.

Bonus. Detta nyinköp ledde till att jag lite mer kritikst tog och lyssnade till de Tannoy närfältare jag använder. Upptäckte att det fanns en ful och tydlig resonans i den hylla monitorerna står på. Så nu står Tannoy lådorna tillfälligt på var sin kudde
Blev betydligt bättre ljudbild. Förutom att den baskade hyllan hade resonanser sabbade den stereobilden genom att vara en "del" av högtalarna rent mekaniskt. Nu måste jag klura ut ett sätt att placera högtalarna så de inte har någon mekanisk koppling till hyllplan, golv eller vägg. Frugan vill ha tillbaka sina kuddar.
« Senast ändrad: 21.01.2014, 00:42:11 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist