Kontrollrummet

Senaste prylen/prylarna

idf · 3900 · 1063894

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Å min, 700 kg tryckt virke. Långa armar idag. Fram med hammarn i morrn.


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Fyndade på tradera:

Ett par DT-109 med av monterad mick---> ta-dah ett par DT-100.

Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Fyndade på tradera:

Ett par DT-109 med av monterad mick---> ta-dah ett par DT-100.


ahh.. var det dessa som ngn plockat bort micken från!?
jag har sett dem förrut och var sugen, men hade inte pengarna just då!!  :(
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Fyndade på tradera:

Ett par DT-109 med av monterad mick---> ta-dah ett par DT-100.


ahh.. var det dessa som ngn plockat bort micken från!?
jag har sett dem förrut och var sugen, men hade inte pengarna just då!!  :(

Ja, han hade dessutom lagt auktionen i en synnerligen konstig kategori så jag va ensam om att bjuda på dom.
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Det känns som om fjolliga likörer dominerar! Hur förklarar du detta?  :lol:

Precis som du säger så är det fjolliga likörer och ingen som vill dricka dem :)
Där finns bl.a. tre st. kaffe likörer från en period när ja drack mycket vitryssar
men nu har dom stått orörda rätt länge där, någon som ska ha en grogg?

Men absinthe, whiskey och vodka räknas väl inte till likörer?  :rolleyes:

Så sant! Jag trodde faktiskt Absint gick som likör, men den har visst inget tillsatt socker. Dagens lärdom!

Annars är en black russian är inte helt fel tycker jag! Mjölken sparar jag hellre till annat! :)
Är det en Koskenkorva Salmiakki som skymtar fram där bakom också?

Gallianon kan du använda till italienska desserter...typ Zucotto :wub:


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
White rushian är god men fett med tjejdrink.

Tar såna rätt ofta  ^_^
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Citera
Så sant! Jag trodde faktiskt Absint gick som likör, men den har visst inget tillsatt socker. Dagens lärdom!
däremot ska det serveras med en sockerbit!! 
man lägger sockerbiten på skeden och häller absinthen genom detta..  ^_^
gott är det.. men eftersmaken påminner lite om stearin!


Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
min senaste grej jag köpte var tvål, enligt senaste hemköpskvittot som jag hittade i fickan nu.
blargh


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Citera
Så sant! Jag trodde faktiskt Absint gick som likör, men den har visst inget tillsatt socker. Dagens lärdom!
däremot ska det serveras med en sockerbit!! 
man lägger sockerbiten på skeden och häller absinthen genom detta..  ^_^
gott är det.. men eftersmaken påminner lite om stearin!

En absintsked kanske får bli nästa pryl   :lol: (dvs efter datorcasen som jag beställde idag)
Allt väl så länge ingen kommer med en tändare och ska tutta på dropparna! Elda sprit är en imbecills påfund! Lite som att slänga bananen och äta skalet....eller nåt...  :blink:


Utloggad studio sauna

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
en marshall jmp 1959 super lead från 1976  :lol: B)



Utloggad osiris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
  • Hedersmedlem
    • Visa profil

Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil

Utloggad studio sauna

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
japp  B)... och låter därefter....vackert alltså  :D


Utloggad tsmalmbe

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
 :wub: :wub:
gu va alla köper fina marshallshäckar!!  ^_^

jag vill ha 2st 4x12:a o en 4x10:a.. samt en jcm 900, en jcm 800 och ngn gammal plexi från typ 70talet..
samt ngn schysst liten rörcombo!!
har ju nya pedaler o allt..!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Florian le Sage

  • Gäst
Marshall i all ära, men är det ingen som vill ha ett eget och variabelt ljud?
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?rub=&annonceid=5020050


Min senaste pryl kom i form av gas... :lol: för mycket choklad om kvällarna men ikväll är det lost...

Fysisk pryl då:
inga förhastade slutsatser nu, tänk efter före...

 B)


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
Det här är ingen förhastad slutsats, det är ett konstaterande:
Den där symbolen användes tidigare av människor som systematiskt tog livet av såna som mig.

Varför köper man en sån sak?


Utloggad tsmalmbe

Jag gissar på en tibetansk lyckosymbol? I varje fall bör inte svastikan åt det där hållet blandas ihop med den svastikan vars symbolik en viss mustaschprydd herreman lyckades förstöra på 40-talet. Men det här lär inte ha med musiprylar att göra - tror jag.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Marshall i all ära, men är det ingen som vill ha ett eget och variabelt ljud?
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?rub=&annonceid=5020050


Min senaste pryl kom i form av gas... :lol: för mycket choklad om kvällarna men ikväll är det lost...

Fysisk pryl då:
inga förhastade slutsatser nu, tänk efter före...

 B)

hmm vore int med en schysst stärkare..  ^_^

fint solkors!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Det här är ingen förhastad slutsats, det är ett konstaterande:
Den där symbolen användes tidigare av människor som systematiskt tog livet av såna som mig.

Varför köper man en sån sak?
om du inte har en spegelvänd bild så är det inte riktigt sant.. ;)
svastikan användes visst av nazisterna, men har använts av azteker och även andra folkslag flera hundra år tillbaks i tiden, som symbol för solen!! och solen är som känt symbolen för liv!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
om du inte har en spegelvänd bild så är det inte riktigt sant.. ;)
svastikan användes visst av nazisterna, men har använts av azteker och även andra folkslag flera hundra år tillbaks i tiden, som symbol för solen!! och solen är som känt symbolen för liv!!

Enklaste reaktionen: Det är ju en nassesymbol juh!

Något mer avancerad reaktion: Inte bara, det är ju en gammal solsymbol också.

Jag är ute efter ett steg till i tänket: Sen andra världskriget är svastikan (spegelvänd eller inte - det är lite motsägelsefullt i ditt svar) de facto en symbol för mass- och folkmord, bl a på såna som jag, oavsett dess tidigare historia. Varför köper man en sån sak?


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
om du inte har en spegelvänd bild så är det inte riktigt sant.. ;)
svastikan användes visst av nazisterna, men har använts av azteker och även andra folkslag flera hundra år tillbaks i tiden, som symbol för solen!! och solen är som känt symbolen för liv!!

Enklaste reaktionen: Det är ju en nassesymbol juh!

Något mer avancerad reaktion: Inte bara, det är ju en gammal solsymbol också.

Jag är ute efter ett steg till i tänket: Sen andra världskriget är svastikan (spegelvänd eller inte - det är lite motsägelsefullt i ditt svar) de facto en symbol för mass- och folkmord, bl a på såna som jag, oavsett dess tidigare historia. Varför köper man en sån sak?


Kanske för att man inte låter sig fångas av sådana normer. En del av demysticering av nynassar vore ju inte bara att hålla minnet aktivt utan även att ta tillbaka deras symboler som de stulit för sitt smutsiga hantverk. Bara en tanke.


Florian le Sage

  • Gäst
Hellpig är vaken, likaså IDF, Assar-inget ont emot dig som person men varför är du så enkelspårig?
Det är en urgammal symbol använd av många kulturer,inte bara i hundratals år utan i tusentals...varför skulle jag tveka bara för att några svartmagiker och onda andar på 30/40-talen missbrukade denna heliga symbol för sina egna syften, tvärtom så måste man ju återuprätta dess sanna värde så att deras mycket korta värv inte tillåts svärta ner det-då vinner ju det mörka!

 B)


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
Det är inte om att vara enkelspårig, det är att inse realiteter.
Men om du vill ägna dig åt att försöka återupprätta ryktet för en symbol som knappt nån människa skulle ägnat en tanke om det inte vore för nassarna, så vassego. Men jag kan inte se vitsen med det. Man kan inte ändra det förflutna.

Jag tycker det luktar avvikelsekoketteri (med en lätt antydan av historierevisionism).
Å inte hör det hemma i den här tråden heller.


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil

Jag tror du tar dig vatten över huvudet, Florian.

Vanligen tycker jag det är föredömligt när man strävar efter att ta tillbaka eller avdramatisera gamla symboler, tecken eller ord. "Bög" är ju ett typexempel där det lyckats.

Och svastikan är estetiskt sett otroligt kraftfull, för att inte säga vacker, med sin symmetri och dynamik.

Men att den skulle kunna "avnazifieras" under vår livstid är högst osannolikt. Att skylta med en svastika (oavsett spegelvändning) blir en provokation och i bästa fall en diskussionsgrund - vilket jag misstänker att du också är ute efter (du är ju trots allt vår Florian). I värsta fall orsakar det sorg, avsky och en smäll på käften innan man ens hunnit uttrycka sin ståndpunkt i saken.

/Linkowich
Som med fingret ovan enligt urgammal sed skyddar mot "onda ögat", och inget annat.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
linko: tänkte skriva något liknande faktiskt, men fann inte orden så bra som du!

Svastikan är ju som sakt en laddad symbol, perfekt med assymetri och symmetri. Men spegelvänd eller inte spelar ingen roll för mig faktiskt, den ser obehaglig ut pga de laddningar den fått av historien.

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

... och så återgår vi till det normalt skedulerade programmet. Jag har skaffat en sån.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
just :)


Jag har köpt en iLok för att kunna testa nys samplern från digidesign som jag tankat hem :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil


Senaste inköpet : ett set strängar till fiolen, Pirastro Eudoxa. -_-
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Florian le Sage

  • Gäst
Det är inte om att vara enkelspårig, det är att inse realiteter.
Men om du vill ägna dig åt att försöka återupprätta ryktet för en symbol som knappt nån människa skulle ägnat en tanke om det inte vore för nassarna, så vassego. Men jag kan inte se vitsen med det. Man kan inte ändra det förflutna.

Jag tycker det luktar avvikelsekoketteri (med en lätt antydan av historierevisionism).
Å inte hör det hemma i den här tråden heller.
Synd synd synd att du och tydligen några till inte fattar vad jag säger eller vad rena fakta handlar om, det är inte frågan om något perverst avvikelsekoketteri från min sida, orkar inte bry mig om er faktiskt, ni är för små för min värld helt enkelt men som tur är finns det andra som är mer upplysta!
Att se saker i sitt rätta perspektiv är tydligen inget för er men jag rekommenderar er att tänka efter lite mer innan ni prackar på andra erat bakåtsträvande synsätt.
Inom urgamla religioner och kulturer världen över är denna symbol något utav det mest heliga och starka som finns, fortfarande.Att det ingalunda av en slump använts på ett fördärvligt sätt av Hitler o Co. för att motverka den helande/positiva innebörden och i spegelvänd form för att skydda sin ondska, ja precis det dom gjorde ser ni för dom visste mycket väl vad detta innebar men dom torskade inom kort vilket vi alla vet, det goda segrar alltid i långa loppet fast det inte alltid ser ut så.
Det ni säger tar jag inte personligt men det var heller inte helt oväntat att dessa trångsyntheter skulle dyka upp här:
Ställ er nu frågan om korset då, det "vanliga" enl. västerländskt synsätt, djävulsdyrkarna brukar väl vända upp och ner på det eller hur, skall man då inte få ha korset heller bara för att det missbrukas av satanister etc som inte direkt ägnar sig åt den mest sunda livsstilen och ej heller drar sig för mord och andra styggelser i sin tro?
Solkorset,Svastikan finns alltså representerad och inpräglad i långt vidare religiösa och kulturella kretsar än vad detta Europeiska perspektiv och tidsbegrepp borde få ändra på och ej heller kan om du frågar en Indier/Tibetan/Aztek/Lett etc som inte plågats av västerländs historia, vilket då framstår som futtigt att dra upp även om jag givetvis håller med om att otroliga hemskheter begicks under mkt kort tid och i dess falska namn och bild, men faktum kvarstår och lika dumt som att säga att man inte kan ta en dollar/d-mark/rubel eller krona i sin hand pga dess oerhörda grymheter de förorsakat här på vår jord är det att säga att man skall stämplas som uppviglare eller Nazist vilket alltså faller pga sin orimlighet,se uppåt framåt och framförallt bakåt fast lite längre än nyss...
tsmalmbe, det här blev en liten exkursion men icke desto mindre än tex folks inlägg om sprit eller vilket käk dom handlat så, var lite konsekvent om jag får be, denna tråd innehåller ju redan tidigare endast delvis musikprylar!

Pax vobiscum, miserere stupendum in aeterna


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
håller med om spriten :D

jag har bara så starka assosciationer till den symbolen....man lixom fryser direkt när man ser den på något sätt. inget emot dig alls, bara min reaktion på symbolen.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Florian le Sage

  • Gäst
helt normalt Emulator, men man måste gå djupare än så, är vad jag menar, vid en första anblick för oss västerlänningar tyvärr en taskig prägling...osv...men med lite insikt och mod så ser man mer...

 B)


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
om du inte har en spegelvänd bild så är det inte riktigt sant.. ;)
svastikan användes visst av nazisterna, men har använts av azteker och även andra folkslag flera hundra år tillbaks i tiden, som symbol för solen!! och solen är som känt symbolen för liv!!

Enklaste reaktionen: Det är ju en nassesymbol juh!

Något mer avancerad reaktion: Inte bara, det är ju en gammal solsymbol också.

Jag är ute efter ett steg till i tänket: Sen andra världskriget är svastikan (spegelvänd eller inte - det är lite motsägelsefullt i ditt svar) de facto en symbol för mass- och folkmord, bl a på såna som jag, oavsett dess tidigare historia. Varför köper man en sån sak?

nazistsymbol är det ju icke!! som tidigare nämnt är svastikan enligt nazismen spegelvänd mot den tidigare nämnda!!!
ett steg till!? ditt sk "steg" är bara en förklaring på det som du kallar "enklaste reaktion"

och som florian säger, går det att jämföra med en dollar eller ett kors.. hur många har inte dött pga. korset!? eller det som många förknippar med korset..!!!
bara för att man förknippar lök med potatis betyder inte att löken är en potät!!
även om löken skulle ta potatisen som symbol blir det inte så!! :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Fick just en sån här av en kompis.

För att kunna koppla ihop Xboxen och datorn.

Sen har jag köpt mig en billig Dadi-tamburin på musikaffären, för att kunna ösa upp refrängerna.

Den ser ut som den svarta ovan.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
tamburin är överskattat, men i rätt sammanhang, så att man inte tänker på det är det grymt!! :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se