Oj den där lät verkligen verklig. Annars har alla gitarr simulatorer lidit just av realism problem. Men men utvecklingen går framåt. Men man måste vara en hyfsad bra keyboardist för att det ska bli bra. Annars får man väl förlita sig på pianorullen.
Och en annan fördel är väl att man slipper problemet med stämma om, intonera och byta strängar.
Men
Jag har redan Mojo från Vir2, som helt enkelt är skitbra, med massor av möjligheter till variationer med hjälp av keyswitchar - och med tanke på hur bra det låter och hur enkelt det är att hantera, så tyckte jag att deras gitarrplugg också borde vara värd att köpa. VG2 har jag ju sedan tidigare - och det funkar kanonbra till komp (speciellt som man kan editera kompen själv i 2:an när man tycker att de behöver anpassas), men Electri6ty är ju en helt annan grej, med möjligheter till solospel och allt möjligt.
Strumming innebär ackordsanalys innan det spelas, så i värstingläget där, så kan det bli upp emot 20ms latency i pluggen, men i de lägen som man inte behöver analys före uppspelning så ska det vara snabbt som en vessla.
Installerade bara i går kväll men hann inte testa det något, eftersom det tog lite tid att installera de 4 DVD-skivorna...
De har lite humor också hos Vir2 - för i paketet följde det med ett par öronproppar...