Det finns inga genvägar till det perfekta (och snyggaste) ljudet
köpte du den ny eller beggad? va betala du? intryck hittils, jämfört med typ en vanlig marshall 1960? är alla nya orange 412:or andy dunlop signaturer? om inte vad är isf skillnaden mot en vanlig?
Jag köpte den beggad för 4300 spänn, men då var det bara två element i (V30s). Ska sätta i två Greenbacks i slutet av vecken när de anländer. Jag har inte hunnit testa just detta ex ännu, men mitt bestånde intryck av Orange lådor (och andra bra tillverkare för den delen) är att de är tajtare och mer definierade i basen än en vanlig exv. 1960. Framför allt spelar ju elementen ganska stor roll, och i en 1960 sitter det ju G12T-75or som är rätt hårda och i min mening lite otrevliga i soundet. Men många diggar ju dem så det är en smaksak helt och hållet!
Faktum är att inga nya Orange är Dunlopsignaturer, eftersom de inte görs längre. Enda skillnaden på en Dunlop signatures och en vanlig är att Dunlop är vinklad. Alla 4x12or från Orange är annars raka.
EDIT: Det är dock ingen prisskillnad på dessa lådor utan de gick, precis som de vanliga, för 8995:- vill jag minnas!