Kontrollrummet

Freddy - Departure - v3

gäst · 49 · 8071

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Freddy: Jag hörde nyss att Wernborg är överjävlig på nylon  ;)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


freddy

  • Gäst
Finns inte så mycket att säga mer än "oj så fint".
Blir lite lätt rörd och gråtmild av sån här vacker musik.
Du har ju mixtrat till bättre filmmusiklåtar men det här ljudexprimentet kvalar gott och väl in bland dom andra tycker jag  ^_^  Och tänk att en "låtsaskör" kan vara så vacker.


Kul att du gillar. Tack för att du tog dig tid att lyssna en gång till!  ;)


freddy

  • Gäst
Departure,,,,bra namn,låter väldigt mycket Sagan om ringen och Enya,Den där kören,..... :wub:
Även IKEN blir lätt rörd av sådan här musik,du har hittat det rätta uttrycket här,vackert och stämningsfult,enda radanmärkningen är då guran,den låter lite stelt,är det midi?
om så,låter det ändå rätt bra om det.... ;)

Departure är ett bra namn, tack igen Emu! :)

Ja, guran är midi. Ska lira in på riktigt sen antagligen. ;)

Sagan om ringen-musiken är helt makalös, helt klart en av mina favoriter. Grymt kul att du nämner det, tack :)


freddy

  • Gäst
Freddy: Jag hörde nyss att Wernborg är överjävlig på nylon  ;)

Jag är bättre. :)

Nejdå, men jag klarar helt klart den biten själv. Tack för omtanken dock.  :lol:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Fortsatt mycket fint och rogivande. Departure är en bra titel. Kanske för mycket kompression men det kan vara bra för bilradion. Baklängesljuden på slutet gillas.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


freddy

  • Gäst
Fortsatt mycket fint och rogivande. Departure är en bra titel. Kanske för mycket kompression men det kan vara bra för bilradion. Baklängesljuden på slutet gillas.

Så bra att jag inte förstörde "moodet".  :lol:

Jag hör faktiskt inte att det är "för mycket" kompression, inte så välutvecklade öron kanske. :) Baklängesljud är en personlig favorit. Mer sådant här på KR tycker jag :)

tack för ännu en kommentar


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snygga ljud och sköna harmonier..en riktig gitarr skulle nog behövas... :) Baklängesljud är en favorit! kan dock tycka att det krävs något mer för att göra intressant..sysslar även jag med sån här musik ibland och tycker det är svårt att få till liknade stycken med mer än att det blir någon slags bakgrund...kanske är det just att det inte är någon sång.. :unsure: Lyssnar en del på Jan Hammer just nu som ju lyckas bra med just instrumental musik, men hans musik är ju ofta förknippad med film  och liknande.. Hur som helst skön stämning!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
riktig trevlig lyssning som drar åt det xfile mystiska, mäta enya stuket

ursäkta svamlet gillas i alla fall :)

ynto
att leva är att dö


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Jag gillar fortsättningen Freddy! Älskar denna låten.  :wub: Det reverbet på den härliga sångstämman får mig att rysa.
« Senast ändrad: 05.11.2008, 00:02:01 by Memphis »


freddy

  • Gäst
Snygga ljud och sköna harmonier..en riktig gitarr skulle nog behövas... :) Baklängesljud är en favorit! kan dock tycka att det krävs något mer för att göra intressant..sysslar även jag med sån här musik ibland och tycker det är svårt att få till liknade stycken med mer än att det blir någon slags bakgrund...kanske är det just att det inte är någon sång.. :unsure: Lyssnar en del på Jan Hammer just nu som ju lyckas bra med just instrumental musik, men hans musik är ju ofta förknippad med film  och liknande.. Hur som helst skön stämning!

tackar, ja man får en inre bild oftast när man skriver denna typ av musik tycker jag. En känsla. Det är ju inte för alla riktigt, instrumental musik är väl lite speciell, som du säger. Många saknar nog sången ofta. Personligen har jag flera skivor filmmusik som jag tycker är skitbra och som jag ofta lyssnar på.

Jan Hammer har jag faktiskt inte hört, så jag får ta och kolla upp honom. Tack för kommentaren :)


freddy

  • Gäst
riktig trevlig lyssning som drar åt det xfile mystiska, mäta enya stuket

ursäkta svamlet gillas i alla fall :)

ynto

Hej whynot. Jag tycker helt klart att ditt "svammel" är intressant, kul att höra vad andra förknippar med detta stycke musik. Enya har jag inte lyssnat på så mycket, men jag vet att dom sysslar med stämningsfull musik :)

tack för lyssning  :lol:


freddy

  • Gäst
Jag gillar fortsättningen Freddy! Älskar denna låten.  :wub: Det reverbet på din härliga sångstämman får mig att rysa.

Oj, tack! Älskar t.o.m. Det gillar jag att höra. Jag håller med om reverbet! Tack för ännu en kommentar mannen, uppskattas!  :lol:


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena Freddy!

Det här va väldigt vackert! Tycker att det funkar helt ok med midi-guran! Den kan dock inte slå en riktig, men i sån här musik funkar det bra med en sån midi-gitarr ändå, tycker jag. Skön komposition med! Det är något att drömma sig bort i. Snygga "Enya-vibbar"! Kom att tänka på en annan grupp när jag hör dig/detta med...vet inte om du har hört "Shpongle", men dem skulle kanske ge dig lite inspiration till nästa låt!  :)

Här är länken: http://www.myspace.com/therealshpongle

Skitbra jobbat iaf! Laddar ner den här för att ha som avstressning!  ;)

Tack ska du ha!
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


freddy

  • Gäst
Tjena Freddy!

Det här va väldigt vackert! Tycker att det funkar helt ok med midi-guran! Den kan dock inte slå en riktig, men i sån här musik funkar det bra med en sån midi-gitarr ändå, tycker jag. Skön komposition med! Det är något att drömma sig bort i. Snygga "Enya-vibbar"! Kom att tänka på en annan grupp när jag hör dig/detta med...vet inte om du har hört "Shpongle", men dem skulle kanske ge dig lite inspiration till nästa låt!  :)

Här är länken: http://www.myspace.com/therealshpongle

Skitbra jobbat iaf! Laddar ner den här för att ha som avstressning!  ;)

Tack ska du ha!

haha, kul. Jag "stör" mig inte heller på guran faktiskt, men det ska bli spännande att prova med riktig sen istället. Tror det kan bjuda på en extra dimension, blir nog lite annat. Jag har inte hört shpongle, men jag ska ta och lyssna lite, tack för tipset! :)

Om du bjuds på lite avstressande av min lilla låt så blir jag glad :)

Tack tack  :lol: