Forum > Demolåtar

mahan - WANNA BE THE WORST

<< < (2/9) > >>

freddy:
Introt bjöd på en lurig, pumpade upp volymen här i högtalarna för att höra gitarren ordentligt :D Sen brakar det lös och jag får panikleta efter den där jädra volymknappen  :lol:

Det är ett jädra drag tycker jag, mycket spelglädje hörs. Kanske inte den vassaste av låtar, men det gör inte så mycket när man känner energin ända hit till Uppsala :)

Sången är lite annorlunda än förut kan jag tycka, lite mer slitet och lite mer hals. Inte alls dumt.

Satt och funderade på vem fan du påminner om i denna låt, rösten alltså. NU vet jag. Blackie Lawless från bandet WASP. Klockrent faktiskt :)

Vore ju görfint med en mahansk tolkning av någon WASP-låt, kanske som bonusspår till Japan-utgåvan av skivan?  :lol:

Skönt drag!

mahan:
Tjou Freddy!

Ha ha, du gick på minan! :lol:
Tänkte först nog skruva upp introt i samma nivå som resten men i nåt skede beslöt jag mig för att spara "minan"
Din kommentar låter skön, rodnar o bugar... WASP,  wow!
Klart som korvspad, på min bonusskiva kommer det kommer det säkert en WASP version av Mahans "Wanna Be The Worst"! :D

Tackar Freddy för läckert inlägg! :)

h.  johan

concealed:
Stämningen är precis rätt här, och man hör att det finns mycket spelglädje. Vad är nu bättre än det då! :D

MacTS:
Härlig låt! Blev också lite "rädd" när sången drog igång efter akke-introt....kanske en volymjustering mellan intro och "full komp" skulle kunna vara bra :)

Det är nåt med virvel-ljudet som jag inte riktigt gillar...ska fundera mer på det och lyssna hemma i riktiga högtalare...men som helhet, kanonbra!

Och ja, Blackie Lawless referenserna håller jag med om! Låten skulle inte vara helt "Wasp-olik" heller med lite distade gitarrer..
Kul!

Dividend:
Fick sänka volymen när du började sjunga :D

Låter bra! Både sång och låt. intressant!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion