Forum > Demolåtar

mahan - WANNA BE THE WORST

<< < (7/9) > >>

mahan:

--- Citat från: Tokai skrivet 07.11.2008, 21:31:20 ---Tror inte den akustiska gitarren i versen ska följa med trumrytm utan mer rakare som i låtens efterföljande partier.
Tycker låten påminner om Sånt är livet stundtals.
Smittande engamenang i det här. Låten som sådan är väl inget att hänga i julgranen precis, mer som mycket annat bra eller dåligt i den här rock-country genren, som jag ser det.
Men jag blir glad av höra lite jävlar anamma!

--- Slut citat ---

Tjou Tokai!
Just din sista rad i kommentaren får mig att sprudla och motiverar till nytt! :wub:
Tack för lyssning o inspirerande komment!

h.  johan

Hägge@Clonework:
Jaaha, sånthär håller man på med i grannkommunen...

Riktigt fin vokalprestation och låten e ju hellt OK också. Bra balans, förutom att trummorna ligger lite lågt o saknar ambiens.

Akustiska gitarren låter inte så bra tycker jag. Saknar övertoner och låter lite "banjo", gamla strängar kanske? Snabbare attack på kompressionen, lite grop vid 3-6khz och en nätt boost från 8-10kHz. Exprerimentera med placeringen av mikrofonen.

Trummorna är inte riktigt stilenliga. Jag skulle söka något i stilen Niel Young Harvest Moon, CCR eller Stevie Ray Voughan. FatBackDrums... nu e de lite Dingo Autiotalo (om ni int vet så sök upp de... ;)) tycker jag. Dessutom saknas ambiensena helt så om de finns att höja i din trumVSTi så vore det bra.

Fint jobbat :)

Hägge   

mahan:

--- Citat från: Hägge@Clonework skrivet 07.11.2008, 23:55:08 ---Jaaha, sånthär håller man på med i grannkommunen...
Riktigt fin vokalprestation och låten e ju hellt OK också. Bra balans, förutom att trummorna ligger lite lågt o saknar ambiens.
Akustiska gitarren låter inte så bra tycker jag. Saknar övertoner och låter lite "banjo", gamla strängar kanske? Snabbare attack på kompressionen, lite grop vid 3-6khz och en nätt boost från 8-10kHz. Exprerimentera med placeringen av mikrofonen.
Trummorna är inte riktigt stilenliga. Jag skulle söka något i stilen Niel Young Harvest Moon, CCR eller Stevie Ray Voughan. FatBackDrums... nu e de lite Dingo Autiotalo (om ni int vet så sök upp de... ;)) tycker jag. Dessutom saknas ambiensena helt så om de finns att höja i din trumVSTi så vore det bra.
Fint jobbat :)
Hägge   

--- Slut citat ---

Tjou Hägge!
Fan va snygg kommentar, är ju dock inte helt säker om jag förstår allt med alla direktiv med Khz, mina justeringar och nivåer o mixningar baserar sig helt på örat och gehör! Och ett gammalt öra har ju gamla anor och gamla vanor, måste nog be min son om en snabbkurs på kompressorer o limitatorer. Men med en så bra kommentar som du ger så kan jag ju söka referens på netten. Men Dingo är ju inte helt fel heller..... ;)

Stort tack till grannkommunen o Hägge för detta, alla dar lär jag mig nytt, och lär mig att ta emot nyt, vilket åxå är viktigt!
Takk Hägge förl yssning o snygg kommentar! :)

h.  johan

freddy:
Varför funkar inte min youtube-länk? vad får du för felmeddelande? Den funkar ju här fortfarande.  :lol:

mahan:

--- Citat från: freddy skrivet 08.11.2008, 01:32:44 ---Varför funkar inte min youtube-länk? vad får du för felmeddelande? Den funkar ju här fortfarande.  :lol:

--- Slut citat ---
Tjou Freddy!
Ja den bara inte syntes till, först när jag svarade såg jag att du hade tänkt dig en juutjublänk där...
Så sätt upp länken på nytt så jag åssån får se vad det är fråga om!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion