Forum > Demolåtar

mahan - WANNA BE THE WORST

<< < (5/9) > >>

mahan:

--- Citat från: karl skrivet 07.11.2008, 01:23:55 ---I värsta Jerry Wiliamsstil...förutom akustiska gitaren då som låter bra...Var sätter du NT-4:an?12:de bandet eller? är det en kondensatormic?eller elektret? Schysst gung i denna....
Allt gott / karl

--- Slut citat ---

Tjou Karl!
Ha ha , Jerry Wiljamz va det här, coolt! :D
Och micken i fråga e ju e Röde NT-4, en stereomick, som jag enligt demovideon på dera hemsida, riggar rakt framför hålet plus att jag drar en line indirekt åxå från acken. Så med tre spår per tagning och två tagningar får man ett ganska hyfsat sound på acken. Testade åxå micken som rumsmick vid inbandning av riktiga trummor och det funkar åxå perfekt

KOLLA HÄR

Tack för lyssning o komment! :)

h.  johan

cykeln:

--- Citat från: mahan skrivet 07.11.2008, 01:27:47 ---....Och Emu gav din "allsångsrock" början en snygg ny text, kanske ni kunde köra ett samarbete med det! :rolleyes:

--- Slut citat ---

Javisst

I förrgår sa jag plötsligt nej till finnarna
När dom ville spela tango
Sen satt jag en hel kväll och repeterade
"High moon rising" och var kramgo

Dö dö duu duu dö dö duuu

Det börjar ..

Ursäkta

oceanmusic:
Hmm, blir inte riktigt klok på låten. Det låter som en "sammansvärjning" av 60tals rock, 70tals dito samt lite melodiös pop från 80-talet. Personligen skulle gärna se fler partier med lugn solosång, istället för det mäktiga.
Möjligen att jag tycker att "synken" är lite svajig här och där.

Bra hantverk som vanligt men lite för spretigt för min personliga smak, känns som en kött/grönsaks/kycklingsoppa på något sätt. Någon ingrediens borde bort, i mina öron.

mahan:

--- Citat från: cykeln skrivet 07.11.2008, 08:54:56 ---Javisst
I förrgår sa jag plötsligt nej till finnarna
När dom ville spela tango
Sen satt jag en hel kväll och repeterade
"High moon rising" och var kramgo
Dö dö duu duu dö dö duuu
Det börjar ..
Ursäkta

--- Slut citat ---

HA ha, bara att köra vidare, Cykeln!
Får dock inte ordet "Ursäkta" att passa in riktigt.... ;)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 07.11.2008, 11:35:34 ---Hmm, blir inte riktigt klok på låten. Det låter som en "sammansvärjning" av 60tals rock, 70tals dito samt lite melodiös pop från 80-talet. Personligen skulle gärna se fler partier med lugn solosång, istället för det mäktiga.
Möjligen att jag tycker att "synken" är lite svajig här och där.
Bra hantverk som vanligt men lite för spretigt för min personliga smak, känns som en kött/grönsaks/kycklingsoppa på något sätt. Någon ingrediens borde bort, i mina öron.

--- Slut citat ---

Tjou JT!

När ett inlägg börjar med "Hmmm" bådar det inte gott! ;)
Om du inte blir klok på låten är du inte den enda, har själv inte ett hum om hur det blev som det blev. Planerar aldrig nåt när jag sätter igång svarven, det lixåm baserar sig på hur det känns och så mal det vidare. Ibland blir det just en soppa av fisk o inre filé med surkål till efterrätt!

Och det är ju kocken som ställer upp menyn i restauranten och denna gång bjuder han på "kött/grönsaks/kycklingsoppa", för att han själv älskar den rätten. Så det blir lixåm lite "takeitorleaveit" situation. Han hajar till först när han märker att matsalen ligger tom och öde! ;)

Men du kan ha så rätt JT, ska låta alstret vila som det är en stund, kanhända jag hittar på nåt på basen av ditt inlägg, ett lugnt sångparti, en annorlunda mellandel.
Eller jag kanske rentutav sticker in nåt från 90-tal, då får vi en kött/grönsaks/kycklingsoppa/fisksoppa!

TAck o för lyssningen o en uppväckande kommentar! :)

j.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion