Forum > Demolåtar

mahan - WANNA BE THE WORST

(1/9) > >>

mahan:
Bara för att visa att jag fortfarande är vid liv och vid full vigör slänger jag upp en låtidé för vidare behandling.
Startade idag med att testa min NT-4 vid ackeinbandning, sen kom den nya virveltrumman in i spelet, skulle ju åxå testas... Och sen .... och sen ...
I varje fall tyckte jag att det började svänga till i nåt skede, så jag öppnade min textlåda som jag fått av vår vän Spactrucker och hittade en passligt svängig greij,
sjöng in den som snabbast o la lite stämmor överst på tårtan.

Sången surar lite på sina ställen, I know, kunde inte lappa på mer idag när klockan sprang över 22.00 sträcket...  skonar grannarna!

LÅTNAMN:              WANNA BE THE WORST
      ARTIST/GRUPP:       mahan
      GENRE:                  RockPop
      LÅTLÄNGD:             2:59
      KOMPOSITÖR:         mahan
      TEXT:                   Spacetrucker
      EV. MEDVERKANDE:
      INSPELNINGSÅR:      2008
      FORMAT:                mp3

Och ordet är fritt, såga, spika, slipa, svärta, mangla, peta, gnid ...... what ever you like!
Tar mer än gärna emot komments om.... jah ... ALLT! :D

Första versionen går 6 november 2008
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/WANNA%20BE%20THE%20WORST-01.mp3[/mp3]

h.  johan

Eddi:
 :lol: Fick, inte så lite heller, Meatloafe-vibbar här - skön låt Johan (och ST förstås). Hör att den aukustiska gitarren tar sig bra. Men en Meatloaf utan sologitarrer kändes det som - mer sånt tycker jag.
Eko

Light Head:
Ops,, spelglädje och MeatLoaf,, 80-tal?

Skönt sväng. Saknar kanske någon liten sologura

NT-4? Jag tycker ju at XP känns gammalt...

mahan:

--- Citat från: Eko skrivet 06.11.2008, 00:49:11 --- :lol: Fick, inte så lite heller, Meatloafe-vibbar här - skön låt Johan (och ST förstås). Hör att den aukustiska gitarren tar sig bra. Men en Meatloaf utan sologitarrer kändes det som - mer sånt tycker jag.
Eko

--- Slut citat ---

Tjou EKO!
Lite "köttfärs" vibbar då alltså, man bugar för det! Finns faktsiskt ett solospår i projektet redan men det blev inte lixåm ytrymme för det, borde förlänga låten kanske, får se. Kommer det fler rop efter solo så görs det med säkerhet!
Tackar för lyssning o komment! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Light Head skrivet 06.11.2008, 10:17:58 ---Ops,, spelglädje och MeatLoaf,, 80-tal?
Skönt sväng. Saknar kanske någon liten sologura
NT-4? Jag tycker ju at XP känns gammalt...

--- Slut citat ---

Tjou LH!
Kul att alstret "tänder", och klart att musiker i min ålder (aningen över 30) ;) har med sig vibbar från ljuva 80-talet!
OCh eftersom du e den andra som saknar solo så ska det fixas!
Oj nej, korrigering, inte alltså NT utan DOS 3.11...

Näe... det är frågan om en mikrofon som heter Röde NT-4 :D

Tack o båkk för lyssning o kommentz!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion