Är allt lite kusligt och hedniskt, ja!, med människor som kommer UT ur en ANNAN MÄNNISKA! 
Trevliga folkmusikaktiga hedna-harmonier 
Gillade denna!
Dividend- tack-hedniskt får det som sagt gärna låta, och jag påminner gärna dagens moderna människa om att en förlossning går till så att en människa kommer ut ur en annan människa!

Tack för komment, och glad att du gillade den!
Det här var spännande! Utan att ta till udda harmonigångar eller obskyra bakgrundsljud griper låten tag och fångar intresset. Om den "halvfalska" xylofonen är medvetet gjord så är det genialiskt. Den bidrar starkt till stämningen. Sedan din halvt viskande röst på detta skapar en suggestiv atmosfär. Väldigt bra text också, måste jag säga! Kören tycker jag är lite för stark och för mycket reverb på, men det är petitesser. Ska bli intressant att höra mer av dig!
Asti-

spännande- tackar! Jo, xylofonen är medvetet gjord så, och faktiskt lite inspirerad av någon indianmusik jag hört. Glad att du tycker om texten oxå, kören jobbar jag just nu på...!

Ja, dina låtar följer ju inget givet mönster, det här var ju verkligen en överraskande stil. Tycker att den går lite sakta till en början, men längre in i låten är tempot OK, antar att det är detsamma...
Hednisk urtidskraft och lite spookykänsla. Tycker nästan Staffan Westerberg står någonstans i bakgrunden och kör pantominteater...
Klockspelet är verkligen läckert. Gillar din sång, den har sån egen klang. Visst finns det sura toner, både i lead, stämmor och körer. Barnkören är förlåten, men jag vet att du kan fixa dina pålägg bättre.
Mixen är riktigt bra. Gillar hur du skulpterar ut stereobilderna med både bredd och djup. 
Rattlesnake- ja, det kan hända att jag experimenterar vilt med musikstilar, men för mig som känner mig är den inte så överraskande

Staffan Westerberg

ska se om jag hittar honom här nånstans... Mina sångpålägg-ja jag skäms

men ska se vad jag kan göra åt ett. Tack för din varma kommentar ang mixen! Något kanske jag lärt mig här på KR!

Fin låt. Gillar tanken med barnkören, men inte resultatet lika mycket. Kan vara så att melodin går för lågt för att barn ska kunna sjunga den, det blev för surt för mina öron.
Däremot gillar jag din sång, vemodet och det sparsmakade arrangemanget.
Fidden- Tack för din goa kommentar! Barnkören ja, jag jobbar med en just nu. Lite fler inspelningar är nu gjorda, om det blir mindre surt vet jag ej, men vi får se. På måndag ska jag även lägga om min sång. Jag var lite tveksam till valet av tonart först, men ville ändå ha den, för att leaden skulle kunna bli lite mer viskande och mindre ansträngd eller vad man ska säga, men sen kom ju problemet med kören, och den gjorde sig nästan bättre en oktav upp.