Forum > Demolåtar

karl-Every Single Day

<< < (2/8) > >>

karl:
tack Eko för lyssning...Jo, det kanske är lite ansträngt men det ligger innanför min gräns till skillnad från många andra låtar jag startar i fel tonart...det blir alltid så jobbigt att transponera audio  :unsure: Allt gott / karl  B)
Edit: blev det någon sång på  låten, jag har letat men hittar den inte  :unsure:
--- Citat från: Eko skrivet 06.11.2008, 00:43:34 ---Bra låt (som vanligt) och jag har inget emot telefonsvararen däremot tyckte jag mig kunna konstatera att du lät lite mer ansträngd i sångrösten än jag hört tidigare. Kanske bara är uberkänslig nu men det vart ovant att höra.
Eko

--- Slut citat ---

oceanmusic:
Kan bara hålla med, tokbra!  :)

Låten skapar en mysig stämning hos mig, lite "mörk bokskogig". Nu råkar jag gilla mörka bokskogar så det är bara bra. Ser en video framför mig där barn springer ur den skogen i slow motion och hamnar i en ljus glänta med sol och picknik.  B)

Gillar telefonrösten, möjligen att den är lite för tyst.

Det enda jag reagerar på är en ganska tydlig dist, framför allt mitt i låten, typ före och efter 1:55.

Får jag gå på kurs hos dig?

Light Head:
Din röst är ju snygg, och har precis allt som behövs för att man skall hajja till och gilla! Det är dock lite jobbigt när rösten blir så ansträngd.

Det är lite burkigt kanske? Telefonrösten,, finns det ingen roligare effekt? Tycker inte att du får till rätt frekvenser där. Så det är inte nödvändigt att ta bort, kanske bara snygga till?

Jag får kraftiga Gabriel-vibbar!

mahan:
tJOU KARL!

Åter en snygg låt från dig, arret med dom sparsamma trummmorna och luftiga kompet gillas!
Lite distspikar här o där, vid 1:39 till breaket och sen särskilt vid 2:40 framöver, kanske basen eller nåt, låter överstyrt!
Och nån sa redan om den lite överbelastade sången vid dom höga ställena... hmmm knepigt att sänka men vore värt ett försök, för nu sticker det lite ut.

Härligt intro med sköna harmonier  o läckert lirade acken.
Helheten med snyggt arr o lir sitter, bara att köra på! :)

h.  johan

karl:
Den där var ganska ljus och trevlig och texten känns mörkare men visst jag gillar bokskogar också...kul att du får associationer....tnx / karl
--- Citat från: oceanmusic skrivet 06.11.2008, 09:52:59 ---Kan bara hålla med, tokbra!  :)

Låten skapar en mysig stämning hos mig, lite "mörk bokskogig". Nu råkar jag gilla mörka bokskogar så det är bara bra. Ser en video framför mig där barn springer ur den skogen i slow motion och hamnar i en ljus glänta med sol och picknik.  B)

Gillar telefonrösten, möjligen att den är lite för tyst.

Det enda jag reagerar på är en ganska tydlig dist, framför allt mitt i låten, typ före och efter 1:55.

Får jag gå på kurs hos dig?

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion