Forum > Demolåtar
karl-Every Single Day
equality:
Du envisas med några slags elektronikatrummor. Varför det? Vore väl snyggare med "riktiga" trummor eller congas när de andra instrumenten är det?
Gitarrfiguren som ett mantra. Bra. Höjdpunkten är refrängen med de geniala basuppgångarna på andragitarren. Outrot känns lite provokativt halvgalet, gillar't.
karl:
Emu och mahan.....när allt är klart innan audiomixdown (Cubase SX3) så läger jag en wavesplugg som heter L3 någonting och vad den gör ? tror jag ? är att den komprimerar hela ljudbilden och ställer output:en på 0.02..kan det vara den som spökar??? får gå igenom detta igen nästa gång i studion...hur gör ni när ni får till det????men inte låter det skit om allt???
Allt gott / karl
Emulator:
skall kolla i bättre lurar och återkommer :)
Stolle:
Jag gillar detta. Jag tänker på Fishs (eller heter gubben Phish? Alltså gamla Marillion sångaren) insatts på Ayreons skiva "Into the electric castle" när jag hör din röst. Jäkligt bra. Det enda jag tyckte var lite konstigt var att den inte slutade där du sjungit färdigt. "Is there something there for me". Slut... nä. Den fortsätter lite till. Tillför den där lilla extra svansen verkligen någonting?
karl:
Tnx cykeln för lyssning....det är lite kaos i ljudbilden som ska fixas men hoppas du lyssnade över det och gillade det du hörde..../ k
Guran...tack för dina öron och kul att du gillar.../k
equality...Jo, jag är väl inne i ett stim av låta med RMX efter ett dussintal med brushdrums...dom känns inte riktiga på något sätt med ger ett groove ganska omgående...kul att du gillar uppgångarna... (geniala) vet inte men dom funkar iaf .../Ok
Hej Stolle, han heter Fish och det var länge sedan jag lyssnade på något där han sjöng...men får väl lyssna på "Into the electric castle" då...svansen ja, vet inte den kom bara med som en...
svans :) och det blev en fade:ning som jag tyckte kunde funka...tack för dina öron / k
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida