Kontrollrummet

Aurora 8 LT-FW

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JanneL

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
Lämnade annars tillbaks Auroran idag, detta på grund av att det var i princip omöjligt o få det att funka i Win XP eller Vista.
Det bara sprakade och fräste om den, tråkigt på ett så bra (omvandlare/ljudkort) höll på hela natten o morgonen att stänga
av olika services i både XP o Vista utan resultat, då ledsnade jag på skitet o bestämde mig för att lämna tillbaka prylarna.

Jag testade både det inbyggda firewire- interfacet plus två olika expresscard plus dom gamla cardbus korten.

Var o läste på Lynx's eget forum om just LT-FW och det var ingen trevlig läsning, det är tydligen ett riktigt
problem dom har åkt på med detta firewirekort.

Nåja, nu sitter man med sin FF 800 som bara spinner på utan tjidder o sprak osv...

Claes!

Vad tror du om Benchmark ADC1, för mina orgel och kör- inspelningar, vad jag förstått så är det bra ad på den.
Vill inte ha nå färgade grejer, (nej, jag är inte rasist)  :P
Det ska låta som det gör i verkligheten, annars är inte jag nöjd.
-------------------------------

//Janne


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
F-n, vad tråkigt - och konstigt... Jag har sålt ett par sådana - och det har inte blivit några problem. Ett alternativ är annars att köra Lynx AES16 eller AES16e till Aurora-omvandlaren.

Ok - annars är ju ADC1 fullkomligt lysande, men kanske lite dyr för bara 2 kanaler enligt min mening... Jag har ändå en sådan själv och är otroligt nöjd med den. Passar perfekt tillsammans med DAC1 i racket också... ;)
Räcker det med 2 kanaler, så har jag svårt att tro att du kan få något bättre än ADC1 i alla fall.
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
En god vän hade samma problem med sin Aurora 16, dock i OSX. Det visade sig att man inte fick ha någonting annat kopplat på firewirebussen.
Tråkigt för folk som kör ljud och samples från externa diskar.


Utloggad JanneL

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
Tja, jag provade alla knep jag kan, det funkade bara inte.

Men när man nu läser på Lynx's eget forum så verkar det vara ett känt problem.
På alla plattformar vad det verkar... http://www.lynxstudio.com/forum/forum_posts.asp?TID=2347

Nåja, jag vill inte köpa så dyra grejer och inte kunna använda dom som jag tänkt.
-------------------------------

//Janne


Utloggad JanneL

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
F-n, vad tråkigt - och konstigt... Jag har sålt ett par sådana - och det har inte blivit några problem. Ett alternativ är annars att köra Lynx AES16 eller AES16e till Aurora-omvandlaren.

Ok - annars är ju ADC1 fullkomligt lysande, men kanske lite dyr för bara 2 kanaler enligt min mening... Jag har ändå en sådan själv och är otroligt nöjd med den. Passar perfekt tillsammans med DAC1 i racket också... ;)
Räcker det med 2 kanaler, så har jag svårt att tro att du kan få något bättre än ADC1 i alla fall.

Jo det räcker med 2 kanaler, jag kör ju med två DPA 4003 som huvudmickar på orgel, via en apogee MiniMP och en MiniME
för akustik mic, genom FF 800 det duger tills vidare tycker jag. Jag tänkte att jag använder ADC1 på huvudmic och MiniMP
på akustik, gör mej av med MiniME:n till förmån för en ADC1.
« Senast ändrad: 05.11.2008, 23:35:00 by JanneL »
-------------------------------

//Janne


Utloggad Mr Keys

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Aurora 8 med OSX/Logic funkar super i alla fall....nu har jag till och med fåt den att komma ihåg inställningarna i mjukvaran, så man slipper ställa in det varje gång man startat datorn.
Trist dock att det inte funkade för dig, då det är ett väldigt bra interface....  :(  :(
MARY J BLIGE,Jazmin,Darin,Lazee,Leslie,Hani,Million Stylez,Eric Gadd,Agnes,Tyron Carter,Jay Sean,Måns Zelmerlöw,Vincent Pontare,Loon osv.

MacPro/Logic8| LynxAurora| UAD| Genelec8040| VintageDesign CA73| Avalon VT747SP| Manley MassivePassiveEQ| TubeTech SMC2B| Waves MaxxBCL| SummitAudio TLA-50


Utloggad JanneL

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
Aurora 8 med OSX/Logic funkar super i alla fall....nu har jag till och med fåt den att komma ihåg inställningarna i mjukvaran, så man slipper ställa in det varje gång man startat datorn.
Trist dock att det inte funkade för dig, då det är ett väldigt bra interface....  :(  :(

Jo, det stör mej så in i bomben, men jag vågar inte chansa o tjorva om man inte får det att funka.
Kostar ju ändå 25000:- nu är den dessutom lite dyrare, den skulle väl höjas i pris på grund av dollarn.

Nåja, inte tar det slut för det, man får bida sin tid bara. 
-------------------------------

//Janne