Forum > Demolåtar
JT - Hammock
Light Head:
Svängigt!
Orgeln låter lite "midi",, skulle må bra av mer ohämmat solospel.
Lite o-krispig ljudbild. Och ljudnivån är rätt låg.
Din röst är ju hur jäkla skön som helst! En "doa"-kör skulle vara spännande! Snacka om att pimpa låten. Ja ni hajjar??
Så skönt att sitta här på morgonen och sakta och försiktigt rulla igång med detta groove!
oceanmusic:
--- Citat från: Light Head skrivet 06.11.2008, 09:51:29 ---Svängigt!
Orgeln låter lite "midi",, skulle må bra av mer ohämmat solospel.
Lite o-krispig ljudbild. Och ljudnivån är rätt låg.
Din röst är ju hur jäkla skön som helst! En "doa"-kör skulle vara spännande! Snacka om att pimpa låten. Ja ni hajjar??
Så skönt att sitta här på morgonen och sakta och försiktigt rulla igång med detta groove!
--- Slut citat ---
Tack Light Head! :)
Den är än så länge på skiss-stadiet så det får låta midi om den. Den ska fettas till med lite förstärkasemulatorer dessutom. Krispigheten kommer förmodligen att fixas till vid slutmix, samtidigt var inte 70-talets mixar särskilt krispiga heller. ;)
Rösten, tack för omdömet om den! :) Har haft otroligt svårt att lyssna på den men det är väl slänga den ångesten överbord om det ska bli någon sång... ^_^
Doakör ska ordnas på något sätt.
mahan:
Tjou JT!
Verkligen imponerad över din snygga röst! Det e nog inte bara SM58:an som gör det, mannen har stadig o snygg soulbluesröst!
Glömde höra på själva låten...
Basgången tillsammans med Rhodes arbetar lite i otakt här ovar, och trummornas virvelkagge jobbar för intensivt, plocka gärna bort dom såkallade "ghost" slagen.
Tycker ju att denna sorts musik ska ha en viss tajthet för att funka riktigt ordentligt trots att det många ggr låter som en schysst improvisation.
Där kom dom mina småpetdetaljer, bara att fortsätta köra! Förstod att det fanns nån text på gång åxå, det ser jag fram emot. Och så backup kören!
Jisses va den sångaren överraskade positivt, nu kommer vi att få höra dussintals nya altser med The Man From Archipellago!
Kör hårt nu JT, gäller att smida medan hjärnan e varm! :)
h. johan
oceanmusic:
--- Citat från: mahan skrivet 06.11.2008, 12:59:04 ---Tjou JT!
Verkligen imponerad över din snygga röst! Det e nog inte bara SM58:an som gör det, mannen har stadig o snygg soulbluesröst!
Glömde höra på själva låten...
Basgången tillsammans med Rhodes arbetar lite i otakt här ovar, och trummornas virvelkagge jobbar för intensivt, plocka gärna bort dom såkallade "ghost" slagen.
Tycker ju att denna sorts musik ska ha en viss tajthet för att funka riktigt ordentligt trots att det många ggr låter som en schysst improvisation.
Där kom dom mina småpetdetaljer, bara att fortsätta köra! Förstod att det fanns nån text på gång åxå, det ser jag fram emot. Och så backup kören!
Jisses va den sångaren överraskade positivt, nu kommer vi att få höra dussintals nya altser med The Man From Archipellago!
Kör hårt nu JT, gäller att smida medan hjärnan e varm! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tjou Johan, mangen takk för dina ord! :)
SM58 är ändå en stor inspirationskälla då jag upptäckte att det faktiskt kan låta bra. Jämfört med mina gamla, icke nämnda, mikar är det en fröjd att tom viska i 58an. :)
Trummorna är GA, får se om jag midifierar dem för att sedan plocka bort lite pryttlar. Basen och pianot lirar inte med varandra, mer mot, det har du rätt i. Ska fixas vid tillfälle.
När jag lär mig skriva lättsjungna melodier, då så... ;)
oceanmusic:
Hittade en video med inspirationskällan till mitt alster:
http://uk.youtube.com/watch?v=72IdqPjNwCk
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida