Kontrollrummet

Jag vill resa dit ni rest

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Jag vill resa dit ni rest
GENRE: Psykadelia
LÅTLÄNGD: 5,16
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Här kommer ännu ett bidrag till demofloden med Ynot på sång. Mr Popular himself  :lol:
Harmonica Mike blåste sönder sitt munspel på denna så tryck finns det i Boden-mannen.

Sången ska kompletteras med kör och sen ska solon/sångpartier renodlas lite så den kommer nog bli uppåt 10 minuter i färdigt skick.
Vad tycks så här långt. Synpunkter?
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:31:21 by Wernborg »


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
inget är som gamla synder.. :D
skapat på ett annat forum tillock med tror jag ..
tack för att man för gapa ... det renar själen ..

att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
trumorna e bra.
gitarrer är mycket bra
munspel mycket bra.
sången är bra, väldigt ren och välartikulerat sjunget ynot, såhär e bra!
trummorna är bra de också, snyggt o funkit .)

Hammondgrunkor: stressiga, ger inget flyt. bitvis brilliant, men annars är det lite som att släppa in yngwie malmsten för att köra allt han har till cavatina ibland. (jag VET att jag aldrig varit någe vidare på liknelser :lol:  )

Riviga gitarrer, rivit munspel och ynots taggtrådsriviga sång, och en snäll hamond? näe, åtminstone lite skitigt på den....


Lite steely dan med munspel i början :D
runt 1 minut kommer orgeln. den ligger fanken ovanpå eller bredvid. skita till....typ. snyggt spelat, men funkar inte riktigt till detta som de e nu,
1:35 gör orglen flörvisso skitcoola flaxningar :) lika så 1:51
nice sound vid 3:02
apbra munspel vid 4:21 typ. gott klös!



skitbra gubbar!!! men gift ihop orgeln med resten!


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
inget är som gamla synder.. :D
skapat på ett annat forum tillock med tror jag ..
tack för att man för gapa ... det renar själen ..



Gammal synd rostar aldrig.

Jodå - skapad på det där andra stället, men den såg aldrig dagens ljus där i detta skick.
Kul att du gapade på denna, det blev ju himla bra.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
trumorna e bra.
gitarrer är mycket bra
munspel mycket bra.
sången är bra, väldigt ren och välartikulerat sjunget ynot, såhär e bra!
trummorna är bra de också, snyggt o funkit .)

Hammondgrunkor: stressiga, ger inget flyt. bitvis brilliant, men annars är det lite som att släppa in yngwie malmsten för att köra allt han har till cavatina ibland. (jag VET att jag aldrig varit någe vidare på liknelser :lol:  )

Riviga gitarrer, rivit munspel och ynots taggtrådsriviga sång, och en snäll hamond? näe, åtminstone lite skitigt på den....


Lite steely dan med munspel i början :D
runt 1 minut kommer orgeln. den ligger fanken ovanpå eller bredvid. skita till....typ. snyggt spelat, men funkar inte riktigt till detta som de e nu,
1:35 gör orglen flörvisso skitcoola flaxningar :) lika så 1:51
nice sound vid 3:02
apbra munspel vid 4:21 typ. gott klös!

skitbra gubbar!!! men gift ihop orgeln med resten!


Gött. Verkar som det svänger då förutom orgel, även om den gör lite coola flaxningar ibland  :lol: :lol: :lol: Ska absolut se över soundet på den. Tack för en utförlig feedback.
« Senast ändrad: 07.04.2007, 01:08:19 by Wernborg »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Den här hörde jag på gamla sajten som en vräkigt jam med rätt risig ljudkvalitet men det var himla gott att lyssna till.
Ynots slitiga röst kan jag mycket väl tänka mig passar in här (var passar den inte förresten!?  :blink:). Tycker den överanvänds här (f'låt Tony) och de goa jamavsnitten har ju helt fått stå tillbaka. Bättre avvägning här skulle göra susen men ok lite kompensation på slutet får man men Tony ligger på rätt duktigt här också åtminstone på för stark nivå :rolleyes:. Gillar de där flummiga, jazziga, fusionavsnitten och jag har inga problem med hammonden, tycker allt den smälter in.


Ni får inte anlita Ynot på varenda låt, han hinner nämligen inte sjunga på mina längre!  <_< -_-
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
det kommer påsken är lååååååååååååg :D
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
det kommer påsken är lååååååååååååg :D


Det är helluuugnt ville barre skämte lit.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skönt att höra denna igen under lite mer kaotiskt ordnade former :D
Men jag saknar lite tryck från basisten...I övrigt så är det lite lätt små sajko stor sajko värstings drag här och där.

Nice skrål Tony.Wernes prylar, skit grymma som vanligt,nu finns det nya munspel så nu är jag redo för storverk igen. Rock end rollar..

Mvh
Boden mannen


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Den här hörde jag på gamla sajten som en vräkigt jam med rätt risig ljudkvalitet men det var himla gott att lyssna till.
Ynots slitiga röst kan jag mycket väl tänka mig passar in här (var passar den inte förresten!?  :blink:). Tycker den överanvänds här (f'låt Tony) och de goa jamavsnitten har ju helt fått stå tillbaka. Bättre avvägning här skulle göra susen men ok lite kompensation på slutet får man men Tony ligger på rätt duktigt här också åtminstone på för stark nivå :rolleyes:. Gillar de där flummiga, jazziga, fusionavsnitten och jag har inga problem med hammonden, tycker allt den smälter in.


Ni får inte anlita Ynot på varenda låt, han hinner nämligen inte sjunga på mina längre!  <_< -_-

Härligt Eq. då håller min tanke än så länge, att renodla sångpartierna och solodelarna för sig. Tackar.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Laphroigh = Rörkrökar rock?

Equality har nån poäng på partierna där det solas.Kanske lite mindre sång där,eller kanske bara lägre? Å lite mer tryck från basen wernis...Ruskigt drag i denna.

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Laphroigh = Rörkrökar rock?

Equality har nån poäng på partierna där det solas.Kanske lite mindre sång där,eller kanske bara lägre? Å lite mer tryck från basen wernis...Ruskigt drag i denna.

Mvh
Micael

Rätt på alla punkter.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jösses...
Nån sa kaotiskt.. OK.
På nåt sätt låter verket ihjälkomprimerat för tillfället ;) Don´t know why...
Allt e på gång på samma nivå., hela tiden.. dynamiken eller dynamiten, den saknas, tror ja.

Iofs en mycket intressant pjäs, men bör oxo mixas mera intressant, great soooolos and...

För packat (eller kanske jag e det), släng compr i sjön :)
Mono?


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Ohh, ett så skönt sound... hade jag hört den här låten på radion så hade jag köpt fullängdaren direkt. Lite lagom lättlyssnat med "just enough" dos galenskap och utflippning på kompinstrument. Dock blir jag lite rädd för att det inte håller för 10 minuter kanske. Fem minuter, visst men sedan kan det bli für mycket. Grymt skönt munspel, gitarrerna är feta, goa och redo för grillspett. Hänger där de skall. Sången - ja. Ynot, det är bara att buga sig för dig, du vet det och jag säger det igen - älskar din röst. Du har massor att ge av den. Den kanske kommer att bli överanvänd här på forumet men vem f_n vill kraxa ikapp med dig? :D Jag tyckder det är otroligt juste jobbat av alla medverkande. Very nice.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jösses...
Nån sa kaotiskt.. OK.
På nåt sätt låter verket ihjälkomprimerat för tillfället ;) Don´t know why...
Allt e på gång på samma nivå., hela tiden.. dynamiken eller dynamiten, den saknas, tror ja.

Iofs en mycket intressant pjäs, men bör oxo mixas mera intressant, great soooolos and...

För packat (eller kanske jag e det), släng compr i sjön :)
Mono?


h.  Johan

Du har en och annan poäng. Det skitiga soundet kommer 100% av trumsoundet som är extremt skitigt. Testade att köra med rent och fint trumsound, då dog hela låten, så det behåller jag. Mono, det kanske upplevs så i avsaknad av färdig mix. Pillar nog ut instrumenten lite i kanterna till slutmix. Tack för feedback.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ohh, ett så skönt sound... hade jag hört den här låten på radion så hade jag köpt fullängdaren direkt. Lite lagom lättlyssnat med "just enough" dos galenskap och utflippning på kompinstrument. Dock blir jag lite rädd för att det inte håller för 10 minuter kanske. Fem minuter, visst men sedan kan det bli für mycket. Grymt skönt munspel, gitarrerna är feta, goa och redo för grillspett. Hänger där de skall. Sången - ja. Ynot, det är bara att buga sig för dig, du vet det och jag säger det igen - älskar din röst. Du har massor att ge av den. Den kanske kommer att bli överanvänd här på forumet men vem f_n vill kraxa ikapp med dig? :D Jag tyckder det är otroligt juste jobbat av alla medverkande. Very nice.

Wow vilken recention. Vill du låna pengar  :lol: :lol:, allvarligt - tack så mycket. 10 minuter kanske är att ta i, men det är så mycket jag vill behålla, både i sång- och soloväg. Får försöka pussla bäst det går. Tackar å Tony och Micaels vägnar också.

Då är det bara att skriva 7-8 låtar till och börja sälja skivor då alltså?  :P

Tack för feedback.


DåligtGehör

  • Gäst
Mer ett jam på konstakademins sena pubkväll än någon platta man vill återvände till?

Önskar mer luft och dynamik i "versen". Gå ut i 100% och sedan öka är nog något som bara Sudden behärskar. Ok nu skall det kanske rensas så att allt inte händer på en gång. Så förhoppningsvis blir det bättre.

Bäst tycker jag de lugnare partierna är. Där finns lite luft och dynamik. När ni krämar på allihopa så låter det rätt ansträngt. Tanken är väl lite go crazy. Släpp loss. Men jag tycker ändå det är lite för mycket trasiga/distade ljud som skapar en rätt kall hård ljudbild. Dessa ljud funkar bättre vid de lugnare mer återhållsamma partierna. När ni riffar på med allt samtidigt tycker jag det blir mer en tjock grötig röra än ett skönt rytmiskt driv. Jag tror som alltid (ibland) på återhållsamhet. Som Jesus sa - Ha inte för mycket dist på kompgitarrerna. Måste trummorna ha dist? Nedje!

Rummet, eller om det är ljudbilden, känns lite hårt och skränig.

Sången är allestädes. Det blir för mycket. För många partier som inte känns varken nödvändiga eller genomarbetade. Sen vilar det något lite väl teatraliskt över sången. Jag känner inte att den övertygar mig varken text eller uttryck. Något som herr T brukar göra, men inte här - inte mig i alla fall.

Trumorna är rätt tråkiga. Jag förstår iofs tanken då det är så mycket som händer på alla andra instrument och röster. Men tyvärr hindrar det inte att jag tycker de blir enahanda och fantasilösa. För hög Hi-hat. Tror inte heller på Hi-hat liret med halvöppen som ligger där och skräller nästan låten igenom. Skulle hellre höra trummor som spelades mer dynamiskt och var mer engagerade i att följa riffen samt var betydligt lättare och rörligare på de lugnare partierna.

Basen skulle kunna höras mer alternativt vara "basigare".

Jag känner mig rätt oengagerad av stycket. Inte svagt men heller inte särskilt angeläget i nuvarande skick. Sen hör man att det finns ett fräckt kompriff samt en hel del annat, inte minst de lugnare partierna som skulle - i mina öron - kunna tas till vara på bättre.

På pluskontot.

Munspel, gitsolon, vissa bassekvenser.

---

Efter alla fina kommentarer behövs det något härligt negativt   ;)


Utloggad PerW

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
    • Wallins Blues
Jag tycker detta i princip är helt ok som låt men håller med Micael om det lite FÖR hårda soundet.
Det blir inte bra på hihat:en...
Typ vid 2:08 skulle det kunna mynna ut i en renare och mastigare ljudbild in i det flummigare partiet ända till slutet.
Mina 2 cent...
/Pelle               http://www.wallinsblues.com


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Mer ett jam på konstakademins sena pubkväll än någon platta man vill återvände till?

Önskar mer luft och dynamik i "versen". Gå ut i 100% och sedan öka är nog något som bara Sudden behärskar. Ok nu skall det kanske rensas så att allt inte händer på en gång. Så förhoppningsvis blir det bättre.

Bäst tycker jag de lugnare partierna är. Där finns lite luft och dynamik. När ni krämar på allihopa så låter det rätt ansträngt. Tanken är väl lite go crazy. Släpp loss. Men jag tycker ändå det är lite för mycket trasiga/distade ljud som skapar en rätt kall hård ljudbild. Dessa ljud funkar bättre vid de lugnare mer återhållsamma partierna. När ni riffar på med allt samtidigt tycker jag det blir mer en tjock grötig röra än ett skönt rytmiskt driv. Jag tror som alltid (ibland) på återhållsamhet. Som Jesus sa - Ha inte för mycket dist på kompgitarrerna. Måste trummorna ha dist? Nedje!

Rummet, eller om det är ljudbilden, känns lite hårt och skränig.

Sången är allestädes. Det blir för mycket. För många partier som inte känns varken nödvändiga eller genomarbetade. Sen vilar det något lite väl teatraliskt över sången. Jag känner inte att den övertygar mig varken text eller uttryck. Något som herr T brukar göra, men inte här - inte mig i alla fall.

Trumorna är rätt tråkiga. Jag förstår iofs tanken då det är så mycket som händer på alla andra instrument och röster. Men tyvärr hindrar det inte att jag tycker de blir enahanda och fantasilösa. För hög Hi-hat. Tror inte heller på Hi-hat liret med halvöppen som ligger där och skräller nästan låten igenom. Skulle hellre höra trummor som spelades mer dynamiskt och var mer engagerade i att följa riffen samt var betydligt lättare och rörligare på de lugnare partierna.

Basen skulle kunna höras mer alternativt vara "basigare".

Jag känner mig rätt oengagerad av stycket. Inte svagt men heller inte särskilt angeläget i nuvarande skick. Sen hör man att det finns ett fräckt kompriff samt en hel del annat, inte minst de lugnare partierna som skulle - i mina öron - kunna tas till vara på bättre.

På pluskontot.

Munspel, gitsolon, vissa bassekvenser.

---

Efter alla fina kommentarer behövs det något härligt negativt   ;)

Ett jam är det helt klart. Japp, det ska rensat. Nu slåss allt om uppmärksamheten samtidigt. Basen är ju extremt tunn, där får du en poäng. Dessutom är det jag själv som spelar så att jag fick en pluspoäng för vissa bassekvenser tar jag verkligen till mig. Tack.

Vi får väl se om nästa version blir bättre i dina öron.

Tack för din tid.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag tycker detta i princip är helt ok som låt men håller med Micael om det lite FÖR hårda soundet.
Det blir inte bra på hihat:en...
Typ vid 2:08 skulle det kunna mynna ut i en renare och mastigare ljudbild in i det flummigare partiet ända till slutet.
Mina 2 cent...


Nu är ni några stycken som reagerat på hihaten. Ska testa andra trummor nån dag.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
denna dök upp i mptreespelaren idag. tycker den var värd en liten bump.

kommer nog aldrig pillas på igen, men den var rolig att lyssna på, så här två år senare.

ynot och hmike briljerar

stefan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja harre djavlar Wernis,har jag spelat detta munspel - grymt  :)

På något sätt har denna slunkit igenom i ett "massmedialt flow",men visst f-n är det bra!
Tony är ju grym här!

För att inte säga om ditt bidrag!

Lite munspel på det - voila!

Det svänger ju så det svartnar,en lyssning till..

Mike


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Intressant sång, och intressant munspel och gitarr.

Verkligen lyckat på nåt utdraget sätt :)

Vette fan vad låten handlar om, men man märker av ett genialiskt hantverk :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Vladimir

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Trummor och basen har diskuterats, tycker även att man borde panorera lite mindre samt lyfta upp hela låten i nivån, låter för lågt. Sedan är det nog lite att mixa om. Det är så bra spelat att det är synd att inte fixa det lite bättre i mixen.


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
vilken bump!

underbart detta  :wub:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Härligt!  :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Mike är ju bara superstjärnan i detta musikaliska kaos. Underbart!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Med risk för spöstraff,gatlopp,evig törst och hudflängning så hittade jag denna då jag kollade vad alla kollar på och där var det en gäst som hade hittat igen denna - helt underbar låt med Tony,Wernborg å jag i högform

BUMP således

Förlåt wernis  :D

Mike


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra med bumpar av bra låtar som man inte hört förut - ja Mike i sitt esse - Tony öser på - solot från Wernis går inte av för hackor - sammantaget lite för rörigt tycker jag då men spelglädjen går inte att missta sig på :D
« Senast ändrad: 08.08.2013, 21:13:58 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra röj och verkligt fin känsla i sången.
Läckert munspel och snygg gitarr! Skitbra individuella prestationer.
Låten känns aningen improviserad och lite ostrukturerad...
Trummorna (cymbalerna) låter lite vassa och även sången har en del vassa s.
Basen tycker jag kunde höjas i mixen, är lite tillbakahållen.
Fick lite Cream-vibbar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten