Kontrollrummet

martinm - I want to do it

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
LÅTNAMN: I want to do it
ARTIST/GRUPP: martinm
LÅTLÄNGD: 3 min
KOMPOSITÖR: martinm
PRODUCENT:martinm
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Tja!
Hoppas att det är någon som vill låna ut sina öron en stund. Ärlig kritik mottages tacksamt, annan kritik och kommentarer mottages förstås också med glädje.
 :P

[mp3=200,20,0,center]http://web.comhem.se/~u48800921/doit.mp3[/mp3]
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


asti

  • Gäst
Sköna harmoniföljder och snyggt elgitarrljud (eller är det elpiano? :unsure:)! Tror att elbas och lite försiktiga trummor skulle förstärka. Kunde komma in efter en vers. Bra sång, som ligger lagom nära! Lägg gärna på en andrastämma på valda ställen.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Småmelankolisk snyggt. Nån småsuring på sången, men inget att egentligen bry sig om.

Sången låter lite dov, och hörs dåligt. kanske bara boosta lite runt 4 khz eller så för krispet?


Snygga melodier och känsla överlag i låten. Bra!

trummor o bas....hm. ja kanske? Funkar även såhär
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Lindeberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
    • Lindebergmusic
Du får ursäkta men jag fastnar i att harmonierna är väldigt mycket "My guitar gently weeps" redan i starten :) Iofs en fantastisk låt. Men svårt att lyssna objektivt tyvärr. Men visst är melodi och stämningen skön förövrigt!

Ska du lägga på trummor?

MVH
/JL
MVH
/Johan

Lyssna på mina platta "Money Talking" på spotify:

http://open.spotify.com/album/7cRLNzCrK7TdDuiB2o5YSb


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Asti - är både elgitarr o elpiano. Andrastämma, ja kanske det.

Emulator - Tack för Eq-tips. Blir nog inte bas o trummor.

Lindeberg - visst finns likheter med 'my guitar gently weeps' - inget jag tänkte på iofs. Inga trummor som sagt.

Tack för tyck :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Snygg låt snyggt lirat bra röst och nä gubbigt är det väl knappast. Och det är klart vi tjatar om trummor och bas det skulle rocka till det hela ytterligare.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Snygg låt snyggt lirat bra röst och nä gubbigt är det väl knappast. Och det är klart vi tjatar om trummor och bas det skulle rocka till det hela ytterligare.
Eko

Nä, inte gubbigt, tänkte mer på en aning gubbsjuk text. Tack för fina ord. Trummor o bas, hmmm, kanske det ändå.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Bra låt, skön melodi!

Sången,, instämmer med Emulator. Det är lite småsurt här å där.


Funderade lite på det där med trummor och bas,, vet inte, kanske? Vispar? En enkel bas som förstärker lite kan nog vara på sin plats.

Bra låt i övrigt!


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Bra låt, skön melodi!
Sången,, instämmer med Emulator. Det är lite småsurt här å där.
Funderade lite på det där med trummor och bas,, vet inte, kanske? Vispar? En enkel bas som förstärker lite kan nog vara på sin plats.
Bra låt i övrigt!

Jovisst, lite småsurt, men själv står jag ut med det.

Jag har lagt in en ny version med lite EQ-ändringar för att få fram sången bättre. Blir inga trummor o bas i detta skede. Kanske framöver.
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Nu har jag ju inte förra verren färskt i minnet, men det låter som om din röst kommer fram bättre nu.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Bra låt tycker jag. Skulle vilja att kompgitarren spelar rakare å så betoning på 2:an och 4:an. Nu gör den en liten krumelur på ettan som tar ner drivet i låten.. Och sen vid "a better man" tycker jag att det ska stanna upp en stund (med utklingande gitarrer) innan det fortsätter.
Visst med ett bas-trum komp skulle låten lyfta. Men att låten funkar med bara guror bevisar att det är en bra låt att jobba vidare på. Sen kan kanske sången finslipas lite.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Snyggt! Jättebra harmonier och lir. Elpianot gillar jag skarpt. Skön text. Tycker du har ett eget, intressant uttryck. Alltför sällan att man hör dina låtar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Skön låt

Sen kan man ju tycka vad man vill om texten, lite väl cheezy för mig. Väldigt många "one-liners". För mig hade låten blivit mycket intressantare med en mer personlig text. Du har ju redan ett personligt uttryck...

Tror även att trummor och bas skulle lyfta låten. Mixen som sådan, känns helt ok, inget som sticker ut, men heller inget som överraskar. Kan dock känna att vissa av reverben känns lite påklistrade, speciellt på ackeguran, hade nog försökt få lite mer helhetsbild om jag var du.

P.S Reagerade inte alls på sången, att den skulle va småsur. Vadå det ska den väl va när det är "blues" D.S

Betyg 3/5 i nuvarande skick.

/Jon

« Senast ändrad: 08.11.2008, 15:49:28 by Yllet »
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Light Head: Tack för att du lyssnade igen.
Tokai: Tack för handfasta tips.
Equality: Att man sällan hör mina låtar beror på att jag sällan gör låtar tyvärr. Tack för komplimangerna.
Jon: För mig passar en cheezy text här. Har faktiskt inte lagt på något reverb alls. Det är mitt vardagsrum du hör. Tack!
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Sologitarren som ligger samtidigt med sången stör lite tycker jag.

Goa harmoniföljder.
Smakfullt solo också.

Bra!


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Oerhört läcker låt, får skvättar av Beatlesvibbar :P, Vackra melodislingor till snyggt gitarrkomp. Här behövs absolut inga trummor och bas. Jag tycker även man kan sortera bort i instrumenteringen, använda som högst två instrument samtidigt. Att ha fler än ett instrument som plockkompar/melodispelar samtidigt grötar ihop det. Kör elpiano när sången tar paus tex.


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Sologitarren som ligger samtidigt med sången stör lite tycker jag.

Goa harmoniföljder.
Smakfullt solo också.

Bra!

Tack för bumpen även om detta inte är något som jag tänkte jobba med för tillfället. Kanske kan se över detta ändå. O tack för komplimangerna.

Oerhört läcker låt, får skvättar av Beatlesvibbar :P, Vackra melodislingor till snyggt gitarrkomp. Här behövs absolut inga trummor och bas. Jag tycker även man kan sortera bort i instrumenteringen, använda som högst två instrument samtidigt. Att ha fler än ett instrument som plockkompar/melodispelar samtidigt grötar ihop det. Kör elpiano när sången tar paus tex.

Tackar. Ska ta en titt på vad som kan rensas bort.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.