Forum > Demolåtar
martinm - I want to do it
91:an:
Oerhört läcker låt, får skvättar av Beatlesvibbar :P, Vackra melodislingor till snyggt gitarrkomp. Här behövs absolut inga trummor och bas. Jag tycker även man kan sortera bort i instrumenteringen, använda som högst två instrument samtidigt. Att ha fler än ett instrument som plockkompar/melodispelar samtidigt grötar ihop det. Kör elpiano när sången tar paus tex.
martinm:
--- Citat från: Wernborg skrivet 11.02.2009, 19:53:40 ---Sologitarren som ligger samtidigt med sången stör lite tycker jag.
Goa harmoniföljder.
Smakfullt solo också.
Bra!
--- Slut citat ---
Tack för bumpen även om detta inte är något som jag tänkte jobba med för tillfället. Kanske kan se över detta ändå. O tack för komplimangerna.
--- Citat från: 91:an skrivet 11.02.2009, 22:41:10 ---Oerhört läcker låt, får skvättar av Beatlesvibbar :P, Vackra melodislingor till snyggt gitarrkomp. Här behövs absolut inga trummor och bas. Jag tycker även man kan sortera bort i instrumenteringen, använda som högst två instrument samtidigt. Att ha fler än ett instrument som plockkompar/melodispelar samtidigt grötar ihop det. Kör elpiano när sången tar paus tex.
--- Slut citat ---
Tackar. Ska ta en titt på vad som kan rensas bort.
:P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida