Forum > Demolåtar
Ocean Music - Storm of Books
oceanmusic:
Minimalistisk syntdepp inspirerad av T(angerine) D(ream). (inga andra jämförelser)
LÅTNAMN:Storm of Books
GENRE: Blipism
LÅTLÄNGD: 4.26
KOMPOSITÖR: Tszaü Thomasz
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Ny version 081102
Storm of Books V14
Eddi:
Sköna grejor där Jay allt utom plockandet på synt"pianot" det förstörde mer än det gav njutning. Från 1:50 och framåt en bit är det helt fabolöst bra tycker jag. Kan du inte ersätta syntpianot med något svepande sound istället? Det tycker jag skulle vara pricken över i:et i denna.
Eko
oceanmusic:
--- Citat från: Eko skrivet 01.11.2008, 16:09:45 ---Sköna grejor där Jay allt utom plockandet på synt"pianot" det förstörde mer än det gav njutning. Från 1:50 och framåt en bit är det helt fabolöst bra tycker jag. Kan du inte ersätta syntpianot med något svepande sound istället? Det tycker jag skulle vara pricken över i:et i denna.
Eko
--- Slut citat ---
Tack Eko, för lyssning och åsikt! :)
Satt och testade lite olika ljud men jag kommer nog behålla plinkljudet, det visade sig ändå funka bäst. Med ett svepande ljud blir det lite väl "okrispigt". Möjligen att jag testar ett piano/elpiano.
Eddi:
Ja ett riktigt pianosound skulle nog bli bättre men du får tighta upp det också och om jag minns rätt hördes en felton någonstans.
Eko
Emulator:
Jo, jag gillade inte heller ljudet. annars är denna ovanligt svårkommenterad.... :D Sen, utan att ha riktigt fog för det, låter det det lite för mycket standardpreset-aktigt. skulel vilja ha mer personligt tillskruvade ljud :blink:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida