Forum > Demolåtar

Freddy - Departure - v3

<< < (9/10) > >>

freddy:

--- Citat från: equality skrivet 02.11.2008, 14:20:09 ---Fortsatt mycket fint och rogivande. Departure är en bra titel. Kanske för mycket kompression men det kan vara bra för bilradion. Baklängesljuden på slutet gillas.

--- Slut citat ---

Så bra att jag inte förstörde "moodet".  :lol:

Jag hör faktiskt inte att det är "för mycket" kompression, inte så välutvecklade öron kanske. :) Baklängesljud är en personlig favorit. Mer sådant här på KR tycker jag :)

tack för ännu en kommentar

Clemens:
Snygga ljud och sköna harmonier..en riktig gitarr skulle nog behövas... :) Baklängesljud är en favorit! kan dock tycka att det krävs något mer för att göra intressant..sysslar även jag med sån här musik ibland och tycker det är svårt att få till liknade stycken med mer än att det blir någon slags bakgrund...kanske är det just att det inte är någon sång.. :unsure: Lyssnar en del på Jan Hammer just nu som ju lyckas bra med just instrumental musik, men hans musik är ju ofta förknippad med film  och liknande.. Hur som helst skön stämning!

ynot:
riktig trevlig lyssning som drar åt det xfile mystiska, mäta enya stuket

ursäkta svamlet gillas i alla fall :)

ynto

Memphis:
Jag gillar fortsättningen Freddy! Älskar denna låten.  :wub: Det reverbet på den härliga sångstämman får mig att rysa.

freddy:

--- Citat från: Clemens skrivet 04.11.2008, 14:16:28 ---Snygga ljud och sköna harmonier..en riktig gitarr skulle nog behövas... :) Baklängesljud är en favorit! kan dock tycka att det krävs något mer för att göra intressant..sysslar även jag med sån här musik ibland och tycker det är svårt att få till liknade stycken med mer än att det blir någon slags bakgrund...kanske är det just att det inte är någon sång.. :unsure: Lyssnar en del på Jan Hammer just nu som ju lyckas bra med just instrumental musik, men hans musik är ju ofta förknippad med film  och liknande.. Hur som helst skön stämning!

--- Slut citat ---

tackar, ja man får en inre bild oftast när man skriver denna typ av musik tycker jag. En känsla. Det är ju inte för alla riktigt, instrumental musik är väl lite speciell, som du säger. Många saknar nog sången ofta. Personligen har jag flera skivor filmmusik som jag tycker är skitbra och som jag ofta lyssnar på.

Jan Hammer har jag faktiskt inte hört, så jag får ta och kolla upp honom. Tack för kommentaren :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion