Forum > Demolåtar
Trick or Treat?
Bengan_gbg:
Gör ju aldrig några låtar nuförtiden. Första låten med nya setupen iaf...Ihopahafsat över dagen. Tror att det är dåligt tryck i prylen? Överkomprimerat?
Bengan - Trick or Treat
_____________________________ ______________________
Det var igår det! Har mixat om idag (sjöng om lite och la till lite när jag ändå höll på)....bättre???
Bengan - Trick or Treat - V2
Rock on!
mahan:
Tjou Bengan!
Verry najs låt detta, sjysst mörka sound, som det ska vara när det är "trickortreat"-dags!
Härligt 80-tals sound och snygga riffliringar! Bassoundet är super!
Om jag nu nånting ska såga på så... kanske lindra kompressorns grepp en aning, lite fär pumpande nu, men bara liiiite! :D
Snyggt kört, Obbnäsgubben gillar :)!
h. johan
Eddi:
Lånar Mahans uttryck Tjou Bengan
Long time no see
Har du kärat ner dig i någon kanske - som du nu vill ha tillbaka Want You Back :D
Skitbra Benganlåt - tankarna går faktiskt lite till November - skönt dubbelsolo där.
Eko
Bengan_gbg:
Mahan: Tack - misstänkte väl rätt då. Ska se över kompressionen. Känns den "klen" i övrigt ???? Tycker inte det är ngt tryck i det hela...
Eko: Jag är ju lite VÄL mkt sucker för tvåstämmiga prylar...och rätt så inne på det där med äldre rock och riff och sånt...men "watch your back" är det meningen att jag ska sjunga. Ingen kärlek här inte!
freddy:
Jag gillar dom nya ljuden. Lite mjuka liksom, som bomull för öronen. :lol:
Uttalet på "out" lät lite konstigt. Sen tyckte jag likt Eko att det var mer "want" än "watch", så kanske betona fraseringen lite mer då.
Schysta riff dock, bra drag. Skulle nästan vilja ha mer klös i sången med.
Sen tycker jag mahan är ute och cyklar, det är inge 80-tal här fan, det är ju 70-tal. Thin lizzy-slingor och sådant mys. :)
Råjka på bengan! Gött att du e back!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida