Kontrollrummet

Memphis - Halleluja

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Gosch, väcktes denna låten igen. Känner att det e dags att begrava den snart. :D

-HM - Har inte använt någon kompressor eller limiter nånstans så jag tycker det inte borde låta maxat. Fast volymen på kanalerna kanske e satta högt, minns inte, var ju ett tag sedan vi gjorde låten. Kul att det blev en favorit.  :D

-yknot - Tack. :) Kanske inte unikt spelat eller arrat direkt men själva idén e väl unik?  :rolleyes: Har inte sätt någon annan country-cover på låten iallfall.

-zorrow - Tackar. Men vilket gitarrsolo?  :blink:

-Rattlesnake - Hehe, thanks Rattle! Bra idéer där men vi kommer inte greja mer me den. Men ifall vi gör nån ny så.. :D
« Senast ändrad: 25.04.2009, 22:19:23 by Memphis »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag hade också missat videon - lysande!

En riktigt bra cover som förtjänar rampljuset.

Distet,ja hos mig ligger staplarna på max genom hela låten med efterföljande digitaldist..Synd på så rara ärtor.Kan ju vara nåt med min lyssning.Om ingen annan hör det så ger jag mig..

Skitkul detta och riktigt bra gjort.

Mike


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bumpelibump! Okej, håll i er! Nu har jag o mina bröder gjort en musikvideo till denna hysteriska cover!  :lol: :lol:

Som är minst lika galen.  :D Obs. den är väldigt fånig o flummig. Titta inte om ni är rädda om ert liv.



/Memphis

Lägg in länken i trådhuvudet Memphis.

Fler behöver få se detta brillianta mästerverk.

Mvh
Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Premiär för mig! Tack för tipset! Låten har ni ändrat totalt och tillsammans med videon är den kul att se och höra. Roligt att ge sig på musikvideogenren!  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ha ha..den här gjorde mej på gott humör..en klart humoristisk video..diggar här jag :P

Bra jobbat boys!!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Vet att det finns de som inte gillar denna låt - men det gör jag.
Hörde den första gången i en animerad film "Shrek"? och tyckte den var fantastisk
Fick tag på soundtracket (som har fler godbitar) och såg att det var en Leonard C - en av mina gamla favvisar
Denna cover får mej att dra på smilbanden och bli på gott humör
Låter bra och ger en livestämning trots att det mesta är digitala instrument
Filmen är lika kul - lite Beatles-film-vibbar
Bra jobbat
Visar också att en bra låt klarar att kläs i olika kostymer
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
-HM - Det är ingen annan förrutom en på SF som också hade sprak/distortion på denn låten. Hm. kanske e vissa högtalare - kombination med ett visst ljudkort- som inte tål högljudd galen country!  :D Jaja, synd att det distar för dig då. Skulle kunna leta upp projektet, sänka det lite och skicka dig en version? :)

-MaxB - Haha, tack. :D Jo, det var roligt att bjuda på sig själv. Som min pappa brukar säga: "Man har inte roligare än man gör sig"   ^_^

-Marre- Härligt att höra! Sprida glädje vidare var tanken.  :)

-Cykeln - Ja, jag älskar Hallelujah också. Den passar så himla bra i Shrek och första gången jag såg den blev jag tvungen att kolla upp låten direkt. Nu har den me åren blivit ganska uttjatad i mina öron tyvärr men en bra låt e alltid en bra låt! Så en ny kostym på denna passade utmärkt!  :P Nä, var mest som en kul grej bara.

/M
« Senast ändrad: 25.04.2009, 22:19:58 by Memphis »


asti

  • Gäst
Underbart med lite bluegrass på KR! Det svänger fint , men jag tycker det är lite diskantfattigt (i alla fall i mina högtalare), så banjon och fiolen kommer inte riktigt till sin rätt, för jag tycker att det jag hör låter bra. Var det här enbart en ploj eller gör du en del låtar i country/bluegrass-stil? Kul i så fall!
Jag tycker för övrigt vi skulle ha en festival med "Roligaste låt" - fast där vore jag väl själv iofs chanslös!  :D


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Nä, var första country/bluegrass-grejen jag/vi gjort och det var mest som en ploj-grej. Får se om det blir nått mer i framtiden. :D Diskantfattigt tycker nog inte jag att det är, fast kan mycket väl vara så, sitter inte på så bra högtalare direkt. Festival idén låter kul. :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Cool låt det här memph :P  Topp-10 helt klart på KR :)
https://soundcloud.com/user7789882