Forum > Demolåtar

Eko ProjectX FLYTTAT

<< < (2/7) > >>

Eddi:
Jag gillar idén med en antikrigssång men det här med Jefferson Airplane och Grace Slick är en annan historia. Jag och Grace pratar inte längre med varandra, jag nobbade henne röka back in 1968 - Linda kan nog inte göra en imitation heller. Men vad sägs om Aerosmith och Steven Tyler? Det är ju ganska nära eller....? Det kan ju vara en utmaning. :wacko:

Eko

freddy:
På fråga A säger jag att det är en bra grund.

På fråga B säger jag - Den behöver nog lite sång, så du får ge dig till tåls ett tag, så kanske inspirationen kommer. Gitarr tycker jag skulle funka med. Nu är det enbart "synth-instrument" tror jag, blir lätt lite midi då. Gitarr och sång kommer ge det hela en levande touch.

mahan:
Tjou EKO!

Håller med om du har ett gott början till en intressant låt, lite film musik kanske.
Gillar ackordsvängarna, och dom lite okonventionella taktbytena sitter åxå bra.
Och allt e väl inte synth här... tycker mig höra en livs levande basist åtminståne.. eller ;)

Och klart att Mahan sticker sig på trummorna igen :P, dom måste ju fås lite mer levande, soundet e riktigt bra men lite variation och nån cymbalcrash saknas.
Sång efterlystes och det kan jag hålla med om, blir dock inte nån lätt sak med dom kluriga men snygga taktbytena!
Lite distguror på nåt chorus skulle inte skada. Detta kan bli hur snyggt som helst, finns faktsikt stor potential, gillas! :)

h.  johan

EDIT: Hade lite filmkänningar när jag gjorde första kommentaren och efter några lyssningar så märker jag att jag klart får "HAIR" vibbar! BRA!

equality:

--- Citat från: Eko skrivet 31.10.2008, 17:23:21 ---Jag och Grace pratar inte längre med varandra, jag nobbade henne röka back in 1968
--- Slut citat ---

:D

Eddi:
Jag jobbar med sången nu och texten förstås - som sagt lite åt aerosmith-hållet - inte helt enkelt vill jag påpeka :blink:
EQ har faktiskt ett fel det är ingen nylongura - äkta midi faktiskt.
Freddy har occkså fel.
Mahan har rätt äkta Bas Kina Gold.
Givet Mahan att du har rätt angående trummorna - har lagt samma Titiyokomp rakt över för närvarande självklart ska det in lite cymbaler och sånt.

Kul låt att jobba med för övrigt det kan bli pannkaka det kan bli paj?? Fan vet.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion