Forum > Demolåtar
Eko ProjectX FLYTTAT
IKEN:
--- Citat från: Eko skrivet 01.11.2008, 22:59:21 ---Haha jag är inte ett dugg sårad min vän. Tycker bara att min röst gör sig bättre med reverb men jag kan ha fel.
:rolleyes:
Eko
--- Slut citat ---
:wub:
ja,du har fel....... ;)
skit i att gömma din röst,du gör bra musik,och det enda du behöver lära dej är att mixa den .
det handlar nästan bara om det,jag kan inte lira Hammond,men gör det ändå...Är ochså en rätt begränsad gitarrist,men, vá fan...... :lol:
Janne som jag gör musik med (nu kommer han att döda mej ,tro mej.....) Den vi skall börja med nu,
där satte han slasksången med en filt över huvudet,,,,,,Jag,hatar att sjunga,men på den vill han ha en andra stämma från mej,.............Jag kan inte sådant egentligen,men faan,han skall få sin andra stämma...... :lol:
men poängen är,göm inte din röst bakom en massa ''leksaker'',låt den komma fram,kolla Dylan,Knopfler,
Helt underbara röster.....
Eddi:
Iken du har bra röstresurser det vet jag sedan tidigare så det bör inte finnas några som helst betänkligheter att lägga en andra stämma till Badlands - det gör du med akuratess - nema problema - kör hårt.
Eko
IKEN:
:)
och,om jag kan,då kan du med......... ;)
Emulator:
--- Citat från: IKEN skrivet 01.11.2008, 23:13:12 ---
:wub:
ja,du har fel....... ;)
skit i att gömma din röst,
--- Slut citat ---
Så sant. Allt låter sämre med reverb förutom den som sjunger och hatar sin röst :D
Men, det är ju issues med sångtagningen helt klart. Du sätter sällen tonen direkt, utan glider in på den. Funkar någon gång ibland, men inte allt.
Finsn en bra metod, och det är att öva. övaövaövaöva. Skafa melodyne. kanske inte för att korrigera sången, utan för att "se" hur du sjunger. man blir förvånad.
Klangen och så i rösten är ju bra, men den sladdar massvis. Tänk dig att du sätter tonen direkt utan att sladda först. visualisera hur du låter. det är halva grejjen.
/En annan som sladdar på toner.
PS: låten ja. jag gillar den där roliga synthen som ligger på, fast lite hög volym. slit med denna sång så kommer det bli skitbra :)
equality:
En jättebra låt har blivit än bättre! Kanon med sång om än lite svajig. Fin stämning. Slipa lite på sången och jag drar ner den till mp3:an. :D Kul att följa denna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida