Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Birds
Yllet:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.11.2008, 17:44:47 ---Jajamän, där satt den igen! Otroligt träffsäkra låtar du gör, och snortajta produktioner!
Gitarrerna får mig att associera till Ray Wonder, så där knepigt oförutsägbart bra! Skönt trumlir, jag gillar när ridecymbalen spricker upp till crash-ride.
Det enda som inte riktigt faller mig i smaken är baskaggen, den tar över för mycket med sitt träiga "klopp"-ljud och lite sjungande ton.
Låten är kort, koncis och bra. Utmärkt exempel på att man inte behöver göra en låt 4 minuter lång för att den skall vara bra. :)
--- Slut citat ---
Ska helt klart kolla upp de där med baskaggen, inget jag tänkt på, men det kan nog ligga nåt i det. Ska smaka lite på det. Jag har alltid haft svårt att skriva långa låtar, rädd för att folk ska hinna tröttna då, hellre att man lyssnar en gång till :)
EDIT: Har nu fixat baskaggen...
Tack för lyssningen. Uppskattas mycket.
Yllet:
Tja då bumpar jag denna eftersom den är färdig. Ska testa den i repan för första gången i morgon, ska bli kul :)
Det är bara att tycka till!
/Jon
SYNTH:
Wow läckert det här gillar jag skarpt bravo Yllet ! B)
stajo:
Gillade allt förutom anslagen i basen som i mitt tycke är för hårt liksom och får en att lyssna på basen istället för på helheten.
Skitbra annars.
martinm:
Låter bra och luftigt.
60-tal i nutidstappning.
Gillar. Kul för dig att kreativiteten flödar.
:P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida