Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Birds
Yllet:
Borttagen...
Tokai:
Skön liten poppärla!
Är personligen inte så förtjust i telefonfiltrering.
Gillar skarpt den rätt så "fula" gitarren och framförallt det fräcka ackordet (G Harrison typ)
Refrängen, typ c am f g - konceptet är mindre bra. Behövs nog nåt vassare där, låtmässigt alltså.
Yllet:
--- Citat från: Tokai skrivet 29.10.2008, 21:29:28 ---Skön liten poppärla!
Är personligen inte så förtjust i telefonfiltrering.
Gillar skarpt den rätt så "fula" gitarren och framförallt det fräcka ackordet (G Harrison typ)
Refrängen, typ c am f g - konceptet är mindre bra. Behövs nog nåt vassare där, låtmässigt alltså.
--- Slut citat ---
Refrängen är Em, D/F# G, C, D, G, G/F# Em, Em7, C, C7 :) Även om jag förstår din poäng. Jag gillar att göra "enkla" refränger. Det fula/snygga ackordet är för övrigt bendat C7 :)
/Jon
Wernborg:
Galet skönt producerat. Riktig fet ljudbild.
Melodigitarren gillar jag inte. Förstår att du vill få fram nåt slags naivt uttryck där, men alltså.... spela mer levande istället tror jag på.
Kul små detaljer i trumspelet med pukorna och så. Virveln? Hmm.. vet inte jag....
.... och så lyssna en gång till.
Jo, virveln låter lite papp på nåt vis. Inte så tydligt efter första versen när arret fetas till. Eller vänta, du har olika virvlar i vers och refr va?
Gillar låten också. Lite svensk 90-talspop möter Sator... typ.
mahan:
Tjou Jon!
Visst flödar det ur dig otroliga mängder!
Denna har du lagt på färdiga så vet int riktigt vad du vill ha respond på men...
- intron med panorerad sång, ligger för nära in i örat
- cymbalcrashar (tror jag) fyller ut för mycket av ljudbilden, bara kokar o fräser.
- choruset låter grötigt, för mycket och för stort, nån reverb kanske...
+ snygg låt
+ snyggt lirat o arrat
+ Bra jobbat!
Så bara du fixar till minus avdelningen så kommer jag att gilla detta!
Lite mixnings jobb till mao.
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida