Forum > Färdiga produktioner
Marruschka/Grahn - Höststämning
Rattlesnake:
(Jag kommenterar versionen i trådhuvudet, versionen med lägre sång tycker jag låter ofärdig.)
Det här låter väldigt nära en färdig låt man hör på radion. Det som skiljer är några detaljer.
Marres sång låter lite för processad med det korta delayet. Idén är bra, för det ger bredd i en i övrigt lite kal miljö, men jag tycker det är lite för mycket effekt mot det ganska nakna pianot.
Jag reagerar också på ordet "av", lite för lågt i pitch för att det skall låta njutbart.
Sedan hörs stockholmskan tydligt i vissa ord som "kan" och "sommaren". Fast jag gillar dialekter är jag tveksam till dem i sång, i så fall skall det vara sådana som skiljer sig kraftigare från rikssvenskan. :)
Men fin låt, vackert spelad och snyggt sjunget med inlevelse och passion. :)
IKEN:
sången är lite väl låg,svår att höra, funkar i lurar,inte via högtalare....men bortsett från det, underbar låt,låter lite Eva Dahlgren om det,du har en härlig röst. :)
Snyggt pianolir ochså,så där kan inte jag lira alls.....
lite mindre delay på sången kunde ju funka bättre för hörbarheten kanske... ;)
Åsa:
Hej på er!
Fin låt det här! Jag är svag för låtar med bara piano och sång, fint spelat och bra sjunget. Jag hänger också upp mig på ett/ett par ord i början där vibratot liksom hänger ner sig, samtidigt som jag vet känslan när man faktiskt själv tycker att det är helt okej så kör i vind ;).
Fina stämmor!
Det är nåt med mixen av sången som gör att jag inte riktigt får ihop det med pianot. Men finfint är det, well done.
equality:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 29.10.2008, 22:27:57 ---Bra att du la upp denna verre oxå Schecter, tack för det :D
Jag är rätt förtjust i den, men det finns ännu en verre..men den kanske vi inte ska dra in i sammanhanget..hehe..det räcker med två att jämföra emellan, om man nu så vill.
Tack Divi, MaxB, Tokai och Eq för fin återkoppling, jag älskar de här harmerna som missjö the pianist/composer gör, man kan göra mycket med detta material, men det här får duga. Så länge :P
Med det sagt så riktar jag mej även till dej Eq, den tonen du påtalat får stanna kvar, mitt vibrato i den tonen kanhända låter halvsuring, men är det ej eg., och jag sjunger ju inte efter skolnotboken precis ;)
Härligt med visor-oxå :P
/Marr
--- Slut citat ---
Ursäkta om jag är lite "gå-påig" men när nåt är så här bra önskar man bara bästa kostymen. Fortsätt! :)
asti:
Fin låt, jättebra pianolir och skön sång! En liten detalj jag hänger upp mig på är sångljudet. Undrar om inte ett försiktigt reverb skulle funka bättre än det snabba delay(?) som är nu? Det blir lite "lådljud". Är nog beredd att hålla med Eq om den "halvsura" tonen i början och kanske också ifrågasättandet av andrastämman. Det är skitbra som det är ändå!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida