Forum > Färdiga produktioner
Marruschka/Grahn - Höststämning
Marruschkka:
Ja, varför inte, den med överstämman kanske faller somliga i smaken-oxå ;)
Kan va lite skoj att jämföra där :)
/Marr
Schecter:
Här är den! :)
höststämning-förra.mp3
Tokai:
I den här versionen är sången mycket längre i förhållande till pianot, sången ska upp.
Gillar de olika varianterna Marre gör på sången. Reverbet är lite Lennonskt (kan man skriva så?) Vad gäller körerna känns dom mer osäkra här. Gillar nog den senaste verren bäst.
Apropå min negativa kritik så bottnar den i att jag inne i en experimentell period vad gällar mina egna grejer och tycker att allt som låter normalt låter banalt. Med lite distans från mina egna projekt tycker jag nu låten är fin och inte så melodifestivalaktig som jag tyckte först.
equality:
Märker ingen större skillnad förutom att sången är alldeles för svag i mixen. Lyssnar ändå mer på texten - fin och låten i sig är skitsnygg. Reagerar mindre på andrastämman denna gång. "Av" efter 12 sek är fortfarande falskt. Ändra! :angry: B) :)
Marruschkka:
Bra att du la upp denna verre oxå Schecter, tack för det :D
Jag är rätt förtjust i den, men det finns ännu en verre..men den kanske vi inte ska dra in i sammanhanget..hehe..det räcker med två att jämföra emellan, om man nu så vill.
Tack Divi, MaxB, Tokai och Eq för fin återkoppling, jag älskar de här harmerna som missjö the pianist/composer gör, man kan göra mycket med detta material, men det här får duga. Så länge :P
Med det sagt så riktar jag mej även till dej Eq, den tonen du påtalat får stanna kvar, mitt vibrato i den tonen kanhända låter halvsuring, men är det ej eg., och jag sjunger ju inte efter skolnotboken precis ;)
Härligt med visor-oxå :P
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida